t0rerik Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Er det noe vits i å bytte toppakningen selv om den ikke har ryki? Hvis bilen f.eks har gått 250 000km... Ser folk her inne snakker om 10-12 000,- for et skifte av TP, da etter den har blåst. Vil kostnaden på å skifte den være like stor om TP er i orden? Takker for svar!
xerc Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 strandveien auto skulle ha 17000 for å bytte min ;o
t0rerik Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 hadde den ryki da eller? For da må man vel bytte langt mer enn bare pakninga? eller er jeg heeeeeelt på jordet?
xerc Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 ja da var den røket.. vet ikke hva mer du må bytte jeg, men skulle tro det var en fordel å bytte dette og selv om den ikke var røket?
t0rerik Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 ja, skulle da tro det... håper det er noen andre som vet?
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Slipper vel gjerne å planslipe toppen hvis den ikke har røket.. På en annen side så tror jeg ikke det er vits å bytte kun pakningen for å spare evt penger. Når motoren er gått så langt kunne det vel ikke skadet å overhale toppen litt, slipe ventiler, bytte tetninger og slikt når en først var igang...
Gunnar Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Ville aldri tenkt på å bytte toppakning om den ikke var røket.. Er den røket må toppen som oftest måles og eventuelt planslipes, men om det så er 2-4 timer spart, så blir det allikevel en dyr operasjon. Og jeg ville vel fått toppen sjekket for skjevhet selv om den ikke var røket..
t0rerik Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 okei.. så enten bruke bilen til TP eventuelt ryker, eller koste på en pen haug tusenlapper og overhale motoren for å hindre at den ryker senere.. Ikke det svaret jeg håpa på men var jo et svar
Superbeetle Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Vet jo aldri hvor lenge den holder heller, kan jo godt være at du bytter pakning og at denne nye ryker etter en stund, mens den gamle kunne vart ennå lenger.. For å sette det på spissen Det er vel ikke direkte en slitedel.
Fliid Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Man bytter ikke noe som er i orden. Da er man på jordet.
berntsen Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Ta heller en overhaling på vannpumpe og radiator rens du. Toppakning er ikkje vanlig å bytta før den ryker.
Singda Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 blææ, er det ikke noe anntydning på at toppakningen ikke er gåen så ikke bytt den, kan hende motoren holder 100000km til ikke sant?
Maxxsonics Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 bytter ikke topp pakning før den ryker nei! det er absolutt ikkno vits!
mbkomfort Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Hvis serviceintervallene på olje, kjølevæske og vannpumpe, thermostat og drivremmer følges skal og bør motoren vare leeenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå