Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe vits i å bytte toppakningen selv om den ikke har ryki?

Hvis bilen f.eks har gått 250 000km...

Ser folk her inne snakker om 10-12 000,- for et skifte av TP, da etter den har blåst.

Vil kostnaden på å skifte den være like stor om TP er i orden?

Takker for svar! :)

Skrevet

ja da var den røket.. vet ikke hva mer du må bytte jeg, men skulle tro det var en fordel å bytte dette og selv om den ikke var røket? :P

Skrevet

Slipper vel gjerne å planslipe toppen hvis den ikke har røket..

På en annen side så tror jeg ikke det er vits å bytte kun pakningen for å spare evt penger. Når motoren er gått så langt kunne det vel ikke skadet å overhale toppen litt, slipe ventiler, bytte tetninger og slikt når en først var igang...

Skrevet

Ville aldri tenkt på å bytte toppakning om den ikke var røket..

Er den røket må toppen som oftest måles og eventuelt planslipes, men om det så er 2-4 timer spart, så blir det allikevel en dyr operasjon. Og jeg ville vel fått toppen sjekket for skjevhet selv om den ikke var røket..

Skrevet

okei..

så enten bruke bilen til TP eventuelt ryker, eller koste på en pen haug tusenlapper og overhale motoren for å hindre at den ryker senere..

Ikke det svaret jeg håpa på men var jo et svar ;)

Skrevet

Vet jo aldri hvor lenge den holder heller, kan jo godt være at du bytter pakning og at denne nye ryker etter en stund, mens den gamle kunne vart ennå lenger.. For å sette det på spissen :P Det er vel ikke direkte en slitedel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...