chris-e30tic Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 her bygges det e-30 turbo til mindst mulig $!!!! fikk tak i en bmw 320 86mod til den nette sum av 198kr!! faktisk eu-ok og med skilter uten heftelser! Litt senere kom tanken inn på turbo og da var det i gang!!! gikk til innkjøp av et turbokitt fra a-dekk! Det som er innkjøpt er: -turbo -grenrør -olje kit -ic -trykkrør + slanger -just.btr -bens.pump.255l -6 stk audi s4 dyser 270cc -pakninger. -eksos flens og klemme -turbtr,oljtmp,og lambda måler! så da har jeg begynt så smått! Motor ble revet ut, dyser bytta ut og grenrør+turbo+ olje er montert. motor er sluppet nedi igjen. ic er mont, og trykkrør er ferdig! Lmm skal monteres mellom grill og radiator via et 90 benn fra turbo! dette er vel så langt jeg har kommet jeg har 4 stk audi s4 dyser til overs hvis noen trenger!!!!!!!!!!!! Til de som event har tenkt til å klage så svever jeg ikke på skyer å jakter etter 1000HK!!!!! så spar dere!! jeg bygger turbo til MINST MULIG KR! men om noen har noen hyggelige og smarte innvendinger så for all del kom med dem! det er jo derfor det er et forum
ehrnst Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 jeg mener du kunne gjort det billigere men ellers skal jeg følge med!
BMW89 Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 sånne tråder liker jeg stå på er rart at folk tør og lage en sån tråd på dette forume, er så mange som skal rakke ned. men jeg syns de bare skal holde kjeft, jeg har lyst til og gjøre det samme på min 325 så vis dette blir velykked følger jeg din opskrift! stå på masse bilder
chris-e30tic Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 ehrnst skrev: jeg mener du kunne gjort det billigere men ellers skal jeg følge med! kunne sikkert greid detta billigere enda men synters d kan væra greit å handle noe nytt å da! men hittils så har alt kommi meg på 12198kr å da er det medregna ALT, inkl kjøp av bil!!
chris-e30tic Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 BMW89 skrev: sånne tråder liker jeg stå på er rart at folk tør og lage en sån tråd på dette forume, er så mange som skal rakke ned. men jeg syns de bare skal holde kjeft, jeg har lyst til og gjøre det samme på min 325 så vis dette blir velykked følger jeg din opskrift! stå på masse bilder ja jeg håper detta blir fungerende!! skal ha bilen til å gå snart håper jeg! få justert litt å så blir det rett til stensbøl å prøve benken for å se hva som har skjedd! hehe blir opdatering + bilder så fort jeg får tid til å ta en tur ut å drive litt!
e30 tic Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 artig med slike prosjekt. mye morro for minst mulig dollars får si som jeg sier til alle andre jeg ser med samme grenrør som meg selv. få lagd avstivere mellom turbo flens og hoved flens, eller sørg for å stive av på annen måte. grenrøret er tynt som pokker og vil nok ha lett for å sprekke.
Skimmy Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 stilig prosjekt, holder på med det samme, "budsjett" bygg. har du gjort noe med innmat? orginal pakkning? senka komp? hvor mye har du tenkt å ladde? skal følge med på dette jeg!
chris-e30tic Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 e30 tic skrev: artig med slike prosjekt. mye morro for minst mulig dollars får si som jeg sier til alle andre jeg ser med samme grenrør som meg selv. få lagd avstivere mellom turbo flens og hoved flens, eller sørg for å stive av på annen måte. grenrøret er tynt som pokker og vil nok ha lett for å sprekke. bra folk kommer med innlegg om erfaringer!! skal få stiva det opp så jeg lipper unødvendige utlegg!
chris-e30tic Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 Skimmy skrev: stilig prosjekt, holder på med det samme, "budsjett" bygg.har du gjort noe med innmat? orginal pakkning? senka komp? hvor mye har du tenkt å ladde? skal følge med på dette jeg! innmat er helt org! har org pakning også! ladetrykk er jeg usikker på enda men har bestilt lambda måler i dag så jeg får justert blandingsforholdet, så får vi se hva ladetrykke ender på! men blir motor fungerende greit så regner jeg med at motor blir tatt ut og bilen vil bli restaurert og jeg vil få dreid ned stempla 1,5 mm og en sterkere toppakning med samme tykkelse som den org! fikk pris på 600kr for dreiinga av 6 stempler og det er greit!!! men førts så skal alt tilpasses i bil og prøves først for og se om dette blir noe av!
-Shark- Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Hvordan iallverden fikk du den bilen til 198,- kr? Hvor var dette hen? Skal følge med på detta!
Skimmy Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 blir knall da. kjørte 0.8 på en orginal 320, bare monterte på turbo og intercooler. gikk fint det. nå bruker jeg 325 motor, med MLS toppakning og ARP bolter, skal funke fint det! gleder meg til å se at du får den i dreft.. arti at noen lager litt budsjett prosjekt å ikke bare "proffe"
MotorViagra Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 -Shark- skrev: Hvordan iallverden fikk du den bilen til 198,- kr? Hvor var dette hen?Skal følge med på detta! Hehe latterlig pris! Men spennende Lykke til chris-e30tic
chris-e30tic Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 hehe! kjøpte bilen av en gammel man på kongsvinger som har hat den siden den var ny!! jeg fikk den for (slik og ingenting) sa han!
chris-e30tic Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Skrevet Februar 28, 2008 noen som har noen glupe forslag til hvordan man skal koble seg inn på reilen etter man har fjerna den orginale btr!!! det stikker opp en liten stuss der hvor den org var festa, og der er det en liten "flens", går det å sette bensinslangen rett på der med slangeklemme?? noen som har prøvd dette?? er redd den vil hoppe av jeg!! går an å sveise på en ny stuss til slange men det frister ikke noe serlig å ta railen av igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå