Gå til innhold

e-30 320 turbo har nå blitt langtidsprpsjekt


chris-e30tic
 Share

Anbefalte innlegg

her bygges det e-30 turbo til mindst mulig $!!!!

fikk tak i en bmw 320 86mod til den nette sum av 198kr!! :lol: faktisk eu-ok og med skilter uten heftelser!

Litt senere kom tanken inn på turbo og da var det i gang!!!

gikk til innkjøp av et turbokitt fra a-dekk!

Det som er innkjøpt er:

-turbo

-grenrør

-olje kit

-ic

-trykkrør + slanger

-just.btr

-bens.pump.255l

-6 stk audi s4 dyser 270cc

-pakninger.

-eksos flens og klemme

-turbtr,oljtmp,og lambda måler!

så da har jeg begynt så smått!

Motor ble revet ut, dyser bytta ut og grenrør+turbo+ olje er montert.

motor er sluppet nedi igjen.

ic er mont, og trykkrør er ferdig! Lmm skal monteres mellom grill og radiator via et 90 benn fra turbo!

dette er vel så langt jeg har kommet :)

jeg har 4 stk audi s4 dyser til overs hvis noen trenger!!!!!!!!!!!!

Til de som event har tenkt til å klage så svever jeg ikke på skyer å jakter etter 1000HK!!!!! så spar dere!! jeg bygger turbo til MINST MULIG KR! :lol:

men om noen har noen hyggelige og smarte innvendinger så for all del kom med dem! det er jo derfor det er et forum :D

u89dodff3guwohqutwhc.jpg

g05gawd8cw5w7er1mxij.jpg

loj5c57zqzwzandyj5vi.jpg

p5h6o1f2r6t7u85ke7gj.jpg

w0rxuevwx6z3s670dp2k.jpg

gqybsos417o6b65z5zg6.jpg

fcohavev22bhdh0k3l9t.jpg

luphwhvh43957n7yiy0s.jpg

29zhc0ja1mg2wuhrfkaz.jpg:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånne tråder liker jeg stå på er rart at folk tør og lage en sån tråd på dette forume, er så mange som skal rakke ned. men jeg syns de bare skal holde kjeft,

jeg har lyst til og gjøre det samme på min 325 så vis dette blir velykked følger jeg din opskrift! stå på masse bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne tråder liker jeg stå på er rart at folk tør og lage en sån tråd på dette forume, er så mange som skal rakke ned. men jeg syns de bare skal holde kjeft,

jeg har lyst til og gjøre det samme på min 325 så vis dette blir velykked følger jeg din opskrift! stå på masse bilder

ja jeg håper detta blir fungerende!! :shock: skal ha bilen til å gå snart håper jeg! få justert litt å så blir det rett til stensbøl å prøve benken for å se hva som har skjedd! hehe :lol: blir opdatering + bilder så fort jeg får tid til å ta en tur ut å drive litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig med slike prosjekt. mye morro for minst mulig dollars :D

får si som jeg sier til alle andre jeg ser med samme grenrør som meg selv. få lagd avstivere mellom turbo flens og hoved flens, eller sørg for å stive av på annen måte. grenrøret er tynt som pokker og vil nok ha lett for å sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig med slike prosjekt. mye morro for minst mulig dollars :D

får si som jeg sier til alle andre jeg ser med samme grenrør som meg selv. få lagd avstivere mellom turbo flens og hoved flens, eller sørg for å stive av på annen måte. grenrøret er tynt som pokker og vil nok ha lett for å sprekke.

bra folk kommer med innlegg om erfaringer!! :D skal få stiva det opp så jeg lipper unødvendige utlegg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig prosjekt, holder på med det samme, "budsjett" bygg.

har du gjort noe med innmat? orginal pakkning? senka komp? hvor mye har du tenkt å ladde? skal følge med på dette jeg!

innmat er helt org! har org pakning også! ladetrykk er jeg usikker på enda men har bestilt lambda måler i dag så jeg får justert blandingsforholdet, så får vi se hva ladetrykke ender på! :shock:

men blir motor fungerende greit så regner jeg med at motor blir tatt ut og bilen vil bli restaurert og jeg vil få dreid ned stempla 1,5 mm og en sterkere toppakning med samme tykkelse som den org!

fikk pris på 600kr for dreiinga av 6 stempler og det er greit!!!

men førts så skal alt tilpasses i bil og prøves først for og se om dette blir noe av! [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir knall da. kjørte 0.8 på en orginal 320, bare monterte på turbo og intercooler. gikk fint det. nå bruker jeg 325 motor, med MLS toppakning og ARP bolter, skal funke fint det!

gleder meg til å se at du får den i dreft..

arti at noen lager litt budsjett prosjekt å ikke bare "proffe"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen glupe forslag til hvordan man skal koble seg inn på reilen etter man har fjerna den orginale btr!!! det stikker opp en liten stuss der hvor den org var festa, og der er det en liten "flens", går det å sette bensinslangen rett på der med slangeklemme?? noen som har prøvd dette?? er redd den vil hoppe av jeg!! går an å sveise på en ny stuss til slange men det frister ikke noe serlig å ta railen av igjen! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...