Gå til innhold

e-30 320 turbo har nå blitt langtidsprpsjekt


chris-e30tic
 Share

Anbefalte innlegg

noen som har noen glupe forslag til hvordan man skal koble seg inn på reilen etter man har fjerna den orginale btr!!! det stikker opp en liten stuss der hvor den org var festa, og der er det en liten "flens", går det å sette bensinslangen rett på der med slangeklemme?? noen som har prøvd dette?? er redd den vil hoppe av jeg!! går an å sveise på en ny stuss til slange men det frister ikke noe serlig å ta railen av igjen! :evil:

Er nok sikrest å sveise litt :) eller så kan du jo bare sette på org bensin reg. å sette den andre etter. funker det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har noen glupe forslag til hvordan man skal koble seg inn på reilen etter man har fjerna den orginale btr!!! det stikker opp en liten stuss der hvor den org var festa, og der er det en liten "flens", går det å sette bensinslangen rett på der med slangeklemme?? noen som har prøvd dette?? er redd den vil hoppe av jeg!! går an å sveise på en ny stuss til slange men det frister ikke noe serlig å ta railen av igjen! :evil:

Er nok sikrest å sveise litt :) eller så kan du jo bare sette på org bensin reg. å sette den andre etter. funker det og.

jeg setter den org dit så lenge tror jeg! men har et spørsmål til deg om den btr du sendte meg!! : hvem av stussene er ut/in? da du holder den med manometret mot deg så har du en ned og en på baksiden?? var ikke med no mont.annvisng! :) fikk resten av delene fra deg i dag! da har jeg litt å gjøra i helga!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen glupe forslag til hvordan man skal koble seg inn på reilen etter man har fjerna den orginale btr!!! det stikker opp en liten stuss der hvor den org var festa, og der er det en liten "flens", går det å sette bensinslangen rett på der med slangeklemme?? noen som har prøvd dette?? er redd den vil hoppe av jeg!! går an å sveise på en ny stuss til slange men det frister ikke noe serlig å ta railen av igjen! :evil:

Er nok sikrest å sveise litt :) eller så kan du jo bare sette på org bensin reg. å sette den andre etter. funker det og.

jeg setter den org dit så lenge tror jeg! men har et spørsmål til deg om den btr du sendte meg!! : hvem av stussene er ut/in? da du holder den med manometret mot deg så har du en ned og en på baksiden?? var ikke med no mont.annvisng! :) fikk resten av delene fra deg i dag! da har jeg litt å gjøra i helga!! :D

inn på siden ut er under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen glupe forslag til hvordan man skal koble seg inn på reilen etter man har fjerna den orginale btr!!! det stikker opp en liten stuss der hvor den org var festa, og der er det en liten "flens", går det å sette bensinslangen rett på der med slangeklemme?? noen som har prøvd dette?? er redd den vil hoppe av jeg!! går an å sveise på en ny stuss til slange men det frister ikke noe serlig å ta railen av igjen! :evil:

Er nok sikrest å sveise litt :) eller så kan du jo bare sette på org bensin reg. å sette den andre etter. funker det og.

jeg setter den org dit så lenge tror jeg! men har et spørsmål til deg om den btr du sendte meg!! : hvem av stussene er ut/in? da du holder den med manometret mot deg så har du en ned og en på baksiden?? var ikke med no mont.annvisng! :) fikk resten av delene fra deg i dag! da har jeg litt å gjøra i helga!! :D

inn på siden ut er under

Takker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da fikk jeg gjort litt till i dag også! :D

y2shoh0u00hyi35mmarx_thumb.jpg

Da noen deler til på plass! :)

07jf5ss9bl0580xhmzr1_thumb.jpg

Bend\overgang fra turbo til trykkrør!

a8gjyn5q61dh40c74t1w_thumb.jpg

ez00xbj7td3ea7yyefpt_thumb.jpg

Så var det i gang med plassering av lmm og filter!

clsofb9bqwr8qsn3webr_thumb.jpg

Trangt men alt går med vold å vasselin! :lol:

e5309wlzl4mbjjy0jqc0_thumb.jpg

Bare å kappe til røret, så kommer lmm og filter forran radiator og bak

grill! 8)

m2gjcg1xq2up2ekt8bn5_thumb.jpg

Da ble det downpipe mangler bare å sveise inn gjengepartiet til lambdasonden!

sgs21ydtb7pjsrttod0z_thumb.jpg

Og til slutt i dag så fikk jeg på plass btr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare småtteri igjen før oppstart!!!! :D

Må få på plass lambdasonde i downpipe,og noen slangeklemmer her og der +lmm og filter! + filter på topplokk så mener jeg motorrom skal væra klart! utenom det så er det igjen resten av eksos og montere den nye bensinpumpa! :D

Forbredt på det værste!!! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte slangen fra snurra til vacum klokka burde du nytte, er en klem på den. Var sånn på min oxo, så jeg satt på en lengre rød silikon slange.

m06slacsr8vhizcpc63w.jpg

Forresten: åssen bensinpumpe er det du hadde liggende på første bildet? Kjøpt det hen og hva betalte du for det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte slangen fra snurra til vacum klokka burde du nytte, er en klem på den. Var sånn på min oxo, så jeg satt på en lengre rød silikon slange.

m06slacsr8vhizcpc63w.jpg

Forresten: åssen bensinpumpe er det du hadde liggende på første bildet? Kjøpt det hen og hva betalte du for det??

Den skal byttes! den er også morken og sprekkete!?! :-k har bytta alt av vakumslanger på motor også + at jeg har fjerna al drit jeg ikke trenger! :D

Pumpa er ei Wallbro pumpe på 255l og koster 1250kr hos a-dekk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på et par ting her i farten... hva har du gjort med oljedampen? å kjøre trykk inn på den er ikke noe morro.

ser du har fordeler, selv med større dyser vil tenningsbanken komme før eller senere, og når du HØRER knittringen er det som regel for sent på m20. kjør uten vakum slanger, lås fordeler og juster tenninga en del grader ned.

noen NGK bp7es plugger koster ikke mye, gjerne juster ned gapet på dem litt om du får problemer med fjusk på høyt turtall\belastning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på et par ting her i farten... hva har du gjort med oljedampen? å kjøre trykk inn på den er ikke noe morro.

ser du har fordeler, selv med større dyser vil tenningsbanken komme før eller senere, og når du HØRER knittringen er det som regel for sent på m20. kjør uten vakum slanger, lås fordeler og juster tenninga en del grader ned.

noen NGK bp7es plugger koster ikke mye, gjerne juster ned gapet på dem litt om du får problemer med fjusk på høyt turtall\belastning

Oljedamp oplegget som var pella jeg av da jeg hadde motor ute :) blir catchtank! :D

"låse fordeler og juster tenninga en del grader ned"? mener du å flytte på sensoren på reimhjulet forran? :-k forklar gjerne!! :)

fint folk kommer med sånne ting!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vri på fordeleren, som er nedfor innsuget, men bruk tenningslampe. ca 15grader fortenning. og ta bort vakumslangan som står på fordeleren, da har du låst den

hvordan lambdasond bruker du? kjøpt hvor?

okey takker! :) det er en helt enkel lamda med en ledning ikke bredbåndslambda! fåes som universal hos bilrekvisitaforhandlere eks. biltema! tror det var rett i underkant av 400kr for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått gjort litt i dag også fikk montert inn målerene i dash`n ! lagt opp strøm og kobla dem til! kunne bytte farge på lyset i dem og hadde jævelig flaks med at det var samme farge i instrumentene som i resten av dashbordet! 8)

blir mer skruing i mårra og da satser jeg på første oppstart! [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...