Gå til innhold

e-30 320 turbo har nå blitt langtidsprpsjekt


chris-e30tic
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er bilen starta opp men......

den går meeget ureint og får den ikke lengre opp en 2500-3000 omdr! bare går og hoster!

kjører med org lmm kan dette hvere årsaken? eller er det noe som må gjøres med den? stramme fjera eller er det noen justeringsmuligheter?

mener ganske sikkert at alt av trykkrør skal væra tette!

i følge måleren så er vakumen bra!! ligger på ca -40!

har ikke justert noe på tenginga men mener ialfal at den skulle gått bra på tomgang og da du ikke har turbotrykk da tenninga er som før!

mulig den ikke tåler dysene?!? de er 270cc!

trenger mange gode råd å prøve ut i mårra!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt bensintrykk kjører du på grunntrykk.

ca 2,5! men har prøvd å justere ned og opp! gikk kanskje bedre og bedre da jeg skrudde ned men var fortsatt lik på turtallet vill ikke over 3000?! ble kanskje litt bedre respons og litt bedre på tomgang!

men hvis jeg skrur ned btr så vil den vel få for lite da den får motstand å turtall? eller ? eller er det noe spess ved justering av brt`en? må bare spørre jeg! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to ting som jeg kan tenke meg å det er lmm og dysene???

har en ltien terori om lmm pga luftgjennomstømningen, jeg vil tro at den skulle hatt større flow pga at den vil suge med seg spjettet for langt i forrhold til org og det vil bli kluss for styringa av dysene + at det er en del større dyser???? eller er jeg helt på jordet......?? ](*,)

går det foreks an å stramme fjæra til spjellet i lmm??

sitter sikkert mange å ler av meg men d ekke lett å væra grønn... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to ting som jeg kan tenke meg å det er lmm og dysene???

har en ltien terori om lmm pga luftgjennomstømningen, jeg vil tro at den skulle hatt større flow pga at den vil suge med seg spjettet for langt i forrhold til org og det vil bli kluss for styringa av dysene + at det er en del større dyser???? eller er jeg helt på jordet......?? ](*,)

går det foreks an å stramme fjæra til spjellet i lmm??

sitter sikkert mange å ler av meg men d ekke lett å væra grønn... :oops:

så at lmm din sto på høykant.. prøv å få den vann rett slik den står orginalt. hvet at det hjelper å stramme fjæra som ligger inne i lmm.. prøv det å se åssen det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to ting som jeg kan tenke meg å det er lmm og dysene???

har en ltien terori om lmm pga luftgjennomstømningen, jeg vil tro at den skulle hatt større flow pga at den vil suge med seg spjettet for langt i forrhold til org og det vil bli kluss for styringa av dysene + at det er en del større dyser???? eller er jeg helt på jordet......?? ](*,)

går det foreks an å stramme fjæra til spjellet i lmm??

sitter sikkert mange å ler av meg men d ekke lett å væra grønn... :oops:

så at lmm din sto på høykant.. prøv å få den vann rett slik den står orginalt. hvet at det hjelper å stramme fjæra som ligger inne i lmm.. prøv det å se åssen det går...

prøvde å sette lmm vannrett i går men det hjalp ikke!!

i dag har jeg ikke fåt starta den i det heletatt den tenner bare sånn innimellom!!!!!! prøvde å stille litt på fjæra men hjelper ikke stort da jeg ikke får starta!!!! :evil::evil::evil::evil:

snart så jeg tar ut igjen railen å bytter dyser til de org!! må jo væra det!!!

eller kan det hværa at jeg har nappa av vakumen til tenninga??

hjelp!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut peilepinnen.......... ca 1 liter bensin..... :x

tok av dovnpipen,turboen og grenrøret og ut derfra rant det ei jømpeblanding av bensin olje og sot!!!!

har tatt komptest og den er bra?!?

hva kan dette være ??

tar ut motor jeg....

nå har jeg mulighet til å koste på litt så nå er det slutt på å satse på økonomisk motorbygg..... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bensinen i olja komme pga at jeg fortsat har den org btr og i tilleg den nye? vil tro at event overflødig bensin vil trykkes ut og ikke ned i motor???

270cc dyser klarer ikke org hjerne med orginal software. Det blir alt for mye bensin. I tillegg vis bensinen kommer ned i bunnpanna de har du nok veldig dårlige stempelringer. :cry:

Får å bruke 270cc dyser trenger du en chip som gjør at den ikke slipper så mye bensin på tomgang, kan da evt flytte turtal sperre å justere tenning.

Kjedelige greier, men må nok opp med motor og skifte stempelringer. Da hadde jeg nok dreid litt av stemplene dine for å senke komp. Dette er en billig måte men funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var litt kjipt men nå som jeg skal opp med motor så blir det mer påkosting :lol:

jeg ser posetivtpå det jeg!! hehe eneste som er kjedelig er at jeg enda ikke har fåt tak i værksted!! så alt jeg har gjort hittil har jeg gjort ute sån mellom regnskurene og kuldegradene! :evil: har garasje men den er så smal så bilen ikke går inn men får inn motoren da! hehe :D

selger du dataspruter? (andre en den som du bruker lmm og org.hjerne?)

eller forslag til hvor jeg kan kjøpe sprut og coiler??? :D

nå blir det dreiing av stempler og ringer i blokka!!

prøve å få noen til å sveise og slipe toppen!

men dette blir gjort etter lommeboka!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var litt kjipt men nå som jeg skal opp med motor så blir det mer påkosting :lol:

jeg ser posetivtpå det jeg!! hehe eneste som er kjedelig er at jeg enda ikke har fåt tak i værksted!! så alt jeg har gjort hittil har jeg gjort ute sån mellom regnskurene og kuldegradene! :evil: har garasje men den er så smal så bilen ikke går inn men får inn motoren da! hehe :D

selger du dataspruter? (andre en den som du bruker lmm og org.hjerne?)

eller forslag til hvor jeg kan kjøpe sprut og coiler??? :D

nå blir det dreiing av stempler og ringer i blokka!!

prøve å få noen til å sveise og slipe toppen!

men dette blir gjort etter lommeboka!!!!!!!!!

Lykke til.. hadde satt på et megasquirt på denne jeg.. rimelig men litt vanskelig koble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...