Anderslien Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Skrevet Februar 28, 2008 Jeg har 50/40 på min touring og jeg skal ha senkeskåler på.. Og de bygger ikke ned.. Du fjærner jo den orginale skåla som sitter på toppen av demperen, er jo den man bytter ut med en som senker.. Tok opp bilen på bukken i dag, og så litt på hvordan jeg kan gjøre det framme. Jeg ser nå at det faktisk ikke går ann å senke bilen noe mer enn det den er nå. Fordi da bånner demperen. Altså, den går helt ned til den gummi demperen. Så det går faktisk ikke ann å senke mer med original dempere... Hmm... Senkeskåler bygger nedover på en måte. Vet du fjerner den originale, men med senkeskålene, flytter du fjærene lenger opp, mens demperen står på samme posisjon. Og når du gjør det, så blir det akkurat som å senke med kortere fjærer. Og dette blir for mye for original demperen, så den bånner/går ned til gummidemperen). Dette vil da gjøre at bilen din blir steinhard foran. Har selv erfart dette med E34.
Anderslien Skrevet Mars 1, 2008 Forfatter Skrevet Mars 1, 2008 I dag fikk jeg de tykke gummipakningene til bakfjærene fra GS. Satte de på, og det ble mye bedre. Nå ligger den helt ned til hjulet akkurat som den skal gjøre. Så det ble jeg veldig fornøyd med. Har blitt bedre foran også faktisk. Jeg måtte bare sette på en sommerfelg foran i dag, for å se hvordan det ble, og det ble faktisk bra. Jeg har lyst å prøve å få den ned hvertfall 1cm foran, men går dette med originale dempere egentlig? Tenkte på sånn senkeskål. Er litt usikker på om den bare vil gå imot den gummi demperen, og da blir bilen helt stiv foran. Noen formeninger om det? Er det noen her som har senket den mer enn det jeg har gjort til nå med originale dempere? Har lite lyst å koste på bilen 2000-3000kr til bare for å få den ned 1-2cm til foran. Her er det bilder av hvordan det ble:
Superbeetle Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Jeg har iallefall trodd at senkeskåler ikke hadde noe å si på vandringen til demperen. Men mulig at jeg fikk litt mindre spenn i fjærene mine etter jeg monterte?hmmm Men uansett, tenk hvor mye du kommer til å irritere deg over at den skulle vært den centimeteren lavere da
AC Schnitzer Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Jeg har iallefall trodd at senkeskåler ikke hadde noe å si på vandringen til demperen. Men mulig at jeg fikk litt mindre spenn i fjærene mine etter jeg monterte?hmmm Men uansett, tenk hvor mye du kommer til å irritere deg over at den skulle vært den centimeteren lavere da Fjøren blir vel noe "slakkere" når man bruker senkeskåler siden skålen på oversiden blir lengre i fra skålen på undersiden, som jeg har forstått det. På den måten så lurer vel man fjøren litt, så bilen subber vel lettere enn normalt. En entusiast kan irritere seg mye på små ting
Superbeetle Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Jeg har iallefall trodd at senkeskåler ikke hadde noe å si på vandringen til demperen. Men mulig at jeg fikk litt mindre spenn i fjærene mine etter jeg monterte?hmmm Men uansett, tenk hvor mye du kommer til å irritere deg over at den skulle vært den centimeteren lavere da Fjøren blir vel noe "slakkere" når man bruker senkeskåler siden skålen på oversiden blir lengre i fra skålen på undersiden, som jeg har forstått det. På den måten så lurer vel man fjøren litt, så bilen subber vel lettere enn normalt. En entusiast kan irritere seg mye på små ting Er det ikke bare dempertoppen som kommer nærmen fjæren da? men men..
AC Schnitzer Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Nei, dempertoppen kommer lengre i fra toppen av fjøren, men egenskapen til fjøren blir jo den samme, selv om bilen er lavere. Fjøren burde egenlig ha blitt litt stivere. Hvis du skjønner... Har lånt noen bilder fra Koed for å vise: Vanlig Senk
Superbeetle Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 hm....tror kanskje vi bare ikke er enige i benevnelsene og navn på ting..hehe... Jeg har iallefall slike skåler da.. Og slik du viser på bildet vil vel dempertoppen/topplageret komme lenger ned mot fjærskålen. Dermed vil hele støtdemperen/fjæren komme lenger opp i karosseriet på bilen, og bilen blir lavere.. Men selve fjæringsveien og demperen vil vel ikke endres?
Johnny Bravo Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 coupeen min er litt for sigen bak i forhold til foran.. kan jeg anskaffe meg disse gummigreiene bak for å endre på det eller har jeg misforstått her nå? hva heter de isåfall slik at jeg finner de på GS?
Anderslien Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 coupeen min er litt for sigen bak i forhold til foran..kan jeg anskaffe meg disse gummigreiene bak for å endre på det eller har jeg misforstått her nå? hva heter de isåfall slik at jeg finner de på GS? Jeg har nettopp satt på de gummi pakningen, og det fungerte utmerket. Bilen ble litt høyere. Ser at kunne ha gjort seg om den hadde vært 1-5mm høyere, men kan ikke være så pirkete. Men hvis jeg skal senke mer foran, så kjøper jeg justerbart senkesett fra koed. Da får jeg justert den som jeg vil bak også. Koster rundt 4000-4500kr inkl moms. Den gummipakningen finner du under E46 coupe og på nye deler. Gå inn på den menyen for understell bak, så finner du den der. Står E36 14,5mm pakning eller noe. Betaler mye for gummien, men er verdt det. Angående senkeskåler, så tror jeg ikke dette går. Dette er fordi når du setter på senkeskåler, så er det akkurat som å senke bilen din med 1cm lavere fjær. Og her er det en grense på hvor mye du kan senke bilen originalt. Sånn jeg ser det, så tror jeg ikke at jeg kan senke bilen noe mer med originale dempere uten at den går i bunnen og ligger ann på den gummi demperen. Dette forårsaker at bilen blir veldig stiv. Når du senker med senkeskåler, så flytter du som sagt fjæra lenger opp, akkurat som om du skulle hatt senka bilen 10mm til. Og dette gjør at demperen går enda lenger ned, og da vil den gå imot gummi demperen. Enig?
Johnny Bravo Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 ok. har allerede bestilt de gummipakningene. stod jo lenger opp her så får vi prøve å se kostet vel i overkant av 100,- pr stk, men må jo seff ha to stk. da.. bilen min er senket (tror det er orginalt fra fabrikk?) med kun fjører og det står ingen plass hvor mye den er senket. regner med det er 40-20. Men den er altså litt høy foran og bak så subber det i humper og sånt... Er egentlig fornøyd sånn det er foran for den kan nesten ikke være særlig lavere, men det irriterer meg det at den er lavere bak. Den glippen bak skal helst være lik den foran slik du sier
Anderslien Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 ok. har allerede bestilt de gummipakningene. stod jo lenger opp her så får vi prøve å se kostet vel i overkant av 100,- pr stk, men må jo seff ha to stk. da.. bilen min er senket (tror det er orginalt fra fabrikk?) med kun fjører og det står ingen plass hvor mye den er senket. regner med det er 40-20. Men den er altså litt høy foran og bak så subber det i humper og sånt... Er egentlig fornøyd sånn det er foran for den kan nesten ikke være særlig lavere, men det irriterer meg det at den er lavere bak. Den glippen bak skal helst være lik den foran slik du sier Hvis den er senket originalt fra fabrikk sånn som min var, så er den senket 20/20. Blå fjærer foran og svarte bak. Tror faktisk alle couper har sportsunderstell originalt. Stemmer ikke det? Men rart at din subber bak, fordi jeg har 18" på nå og med 5mm spacere bak, min subber ikke i det hele tatt. I går hadde jeg to kofferter + 4 stk med meg, og hjulet gikk ganske langt opp i hjulbuen, og den subba ikke. Mulig det har noe med innpresset på felgene... Ikke vet jeg. Ja, jeg liker ikke at du ikke ser toppen av dekket bak. Da ser bilen rett og slett sigen ut bak. Har nå funnet et TUV godkjent coilover kit i England, som du kan senke 20-80mm med og det koster kun 2950kr inkl. frakt + moms, så gir ikke Geir Ove på koed meg et bra tilbud på det justerbare Supersport settet de har, kjøper jeg det i England tror jeg. Eneste er at koed har så sinnsykt bra service, og du får sakene med en gang, så har mest lyst å handle av de. Men står på penga gitt Kunne fint hatt bilen sånn den er nå, fordi den er egentlig mer enn lav nok, samme sier bruttern, men jeg har lyst til å få den helt perfekt. Hvis det er flere som har lyst på det coilover kittet fra England, si ifra, så kan vi bestille samtidig (hvis jeg skal ha det da). Og hvis det er noen som har lyst på senkefjærene mine + de tykke pakningene fra GS, si ifra. Veldig fint senkesett hvis du bruker bilen til daglig og vil ha en moderat senk. Bilen ble faktisk minst like god å kjøre, og du har fortsatt komforten og minst like sportslige egenskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå