Gunnar Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 1. 7ern har innvendig bevegelsessensor, og når man har bikkje (som er liten og såklart står i bur), så er det ganske irriterende at alarmen alltid står og uler når man kommer tilbake fra der man har vært. Er det mulig å slå den av? 2. Er det mulig å slå av airbag for passasjersiden foran?
Bonden Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Kupe sensor kan kobles ut, trodde det kunne gjøres ved en spesiell prosedyre med nøkkel i dørlåsen (eller to trykk på låseknappen på nøkkelen ?) Airbag kan kodes bort og nytt vognkort skal utstedes av biltilsynet med dette påskrevet (BMW vil ikke ha skyld ved at den ikke løser ut ved kolisjon)
valrun Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 På min E39 vil bevegelsesensoren skru seg av hvis jeg trykker to ganger på låseknappen. Da vil også alarm-lampa kvittere, med et langt blink. Regner med at det er samme opplegg på E38. Har du ikke manualen, regner med det står noe der.
Gunnar Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Skrevet Februar 28, 2008 Bonden, Nyere BMWer kommer jo med en plastnøkkel slik at man selv kan slå av airbagen på passasjersiden, så jeg kan ikke fatte hvorfor man skulle måtte få nytt vognkort. Men må det kodes bort så blir det uansett ikke gjort, da får smått sitte bak. valrun, Ooh.. prøvde det du hadde skrevet her tidligere i dag, og kikka egentlig etter kvittering på blinklysene, men leste innlegget ditt på ny og prøvde igjen nå, så på alarmlampa denne gangen, og du har helt rett, den lyser et langt blink på andre trykket, før den begynner å blinke normalt. Får teste dette neste gang bikkja skal sitte i bilen.. Takker! (og jo, har manual, men den er på tysk og mine tyskkunnskaper er ikke å skryte av)
Bonden Skrevet Februar 28, 2008 Skrevet Februar 28, 2008 Selfølgelig trenger du ikke å få utstedt nytt vognkort når bilen er konstruert og typegodkjent med mulighet for nøkkel utkobling av airbag,men på biler av type da det må kobles ut mekanisk /kodes bort skal det utstdes nytt vognkort med utkobling av airbag innskrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå