e30sprova Skrevet Februar 27, 2008 Share Skrevet Februar 27, 2008 Hei.. Jeg har et langtids prosjekt på gang, og er bare 14år så har fire år på meg så.Kjøpte den av broren min i jula 07. Bilen er en Bmw e30 1987 modell, orginal 318ia, men har bygget om fra automat til manuell allerede. Motoren er tatt ut i sommer. Bilen så sånn ut da jeg kjøpte den: Ikke så bra bilder men, den er faktisk ganske fin i lakken Planen er og få den godkjent med 325motor. Og da må bremser,gir,diff, fjærbein og slik byttes, så da er planen og kjøpe en billig 325i og flytte over motor osv Litt andre ting som blir kjøpt på bilen: - M-tech 2 front - Lakkere til lister,speil og dørhandtak i beige - DE sorte lykter, og tåkelys i sort - Xenon - Brock b1 8,5*17" fram og 10*17" bak - Skinn seter (har skinn dørtrekk) - 60/40 senk kommer ikke på mere akkurat nå I dag har jeg tatt av gulvtrekket og sjekket for rust. Noen bilder: Ikke vakkert syn Har også tatt av en framskjer for og se etter rust: Skal sandblåse kanalen, satser på at det bare er overflatrust Døra er det litt rust også Kommentarer og tips er altid fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Februar 27, 2008 Share Skrevet Februar 27, 2008 har du 4 år på deg har du mye tid. jeg ville droppa fårsøket med og bygge om til 325. dette får du ikke godkjent etter de nye reglene som kom 1 jan. gå for en noe trimma 318is motor el en e30m3 motor. dette kan du få godkjent. og bygger du is dropper dugodkjenninga. en noe trimma is går like bra som en 325 om ikke bedre. destuten er den bedre og kjøre med den lette motoren i nesa. men lykke til uanset vilket motor val du tar. kan bli meget bra om du føler planene dine for utsende, meuli du burde få full m-tech 2. det er meget pent syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2008 Jasså? Hvilke regler er kommet nå da? Kjenner ikke 318is motorene egetlig jeg.. Men det er vell ikke det samme draget som i 325? Ja, kansje det blir med tiden:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Februar 27, 2008 Share Skrevet Februar 27, 2008 @ TSL Hvordan får du trimma en 318is til å gå bedre en en b25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 ja gå for 318is motor, småtrim den, og bilen går like godt som 325. hvordan man får den til å gå bedre en 325? er jo en 4sylindra, så er mye kvassere en 6sylindran, og vekta.. hadde en nokksåtrimma m20b25 i banebilen min, og en annen med en e30 318is som var småtrimma holdt greit følge med meg, han hadde vell og merke bedre understell i svingene, men på strekkene var han no sånn høveli i ræva på meg. har selv hatt IS og syntes denne var kvassere en 325`n min veldig fin bmw du har, er nokk en 88 modell som er registrert i 87, med mindre du har bytta fronten og hele ræva:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2008 Hmm, blir i tvil når dere sier at 318is holder med 325 Fikk egentlig lyst til og sette inn 318is også Hvor lett er det og få tak i sånt, og hva ligger disse i pris klasse? Er det flere is motorer? Evt. er det noen det er noen svakhet med? er sikker 1 utgave av m10 og m40? Bilen er reg. første gang i 12.11.87 tror jeg ;p og facelift kom vell i 9`ende måned tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 er m42, er ikke sikker på prisklasse, men kan jo bruke fra E36. er vell litt skjeldne motora, e spensdig lyd av dem med rette eksosen og luftfiltre, kvassere kam og chip. synest 325 blir så slappe. men er jo 6er, deilig lyd da:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2008 Lyden er delig på 6`ern.. Men blir jo mye mindre styr hvis jeg setter inn 318is da, for da er det vell ingen som ser forskjellen alikevell... Hvor mye må til for og holde med en 325? -sports filter -effektanlegg -kvassere kam -chip? mere trim som finnes som ikke koster skjorta da? Sikkert endel snillere på bensin forbruken også IS`n Hvor "lett" er det og sette inn ifra e36 ? motorfester skifter jeg fra de som sto på e30? eller må jeg bygge selv? kontakten ved torpedoveggen? girkasse?Kan jeg bruke den org 318 diffen da? Har altså ikke peiling på 4sylindra bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 Med det oppsettet der så kjører du lett ifra en 325... for å få en iS-motor fra e36 inn i e30 må du bruke motorfester og bunnpanne fra motoren du har. du trenger også kontakta fra ledningsnettet til den gamle motoren din fordi e36 kontakta er 25veis å ikke 20veis som på e30. da er det ca 13 ledninger som må kobles sammen mellom e36 ledningsnettet å den gamle kontakta. det er ikke no stor jobb, og hvis du har den store diffen på bilen din så er det akkurat samme som på 325... Ang. det med mere billig trim så må du enten sugetrimme mer eller bygge turbo. da koster det litt mer penger;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2008 Takk for info. Skal ringe biltilsynet og høre om det er som jeg tror og godkjenne det før jeg bestemmer meg for 325 eller 318is. Kommer ikke over der 6`er lyden Den tar inn vann et sted også, den har stått ute i hele sommer så trolig derfor det er så mye rust i golvet.. Ble en liten tur i garasjen i dag og: Fikk kappet ut rusthullet i dørkenen på pasasjer siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2008 Den dagen jeg tok av gulvteppet, var det fukt i teppet og rundt der det var rust (gulve på passasjersiden).. prøvde og fylle vann i de "luftehullene" vet front ruten men kom ikke inn noe vann.. prøvde rundt døren også. Flere som har opplevd dette.. evt noen som har slitt me det samme? Den har stått ut noen uker uten framskjerm på den siden, kan det ta inn der skjermen egentlig skulle ha stått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2008 lite som skjer om dagen, prøvde å sandblåse litt men kanalene børd byttes,tror jeg bestiller meg nye kanaler til uken... så blir og settepå de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2008 En liten oppdatering.. Har nå bestilt kanaler og de ligger der jeg bestilte de så henter de i morgen.. har tatt det meste av rust som jeg vet av nå Bilder: bilder av kanalen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 prøvemontert en kanal: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Dette tror jeg blir veldig bra! Er du sikker på at du er 14? Virker som du er veldig flink:) Men har et 1000 kroners tips! Ikke ta helt av med den første bilen din med mindre du har en bil nr to! Det er jo en viss sjangse for å brette bilen rundt en lyktestolpe den første vinteren ikke sant:) Bare vær fornøyd med den bilen du har å ikke bry deg om hva andre synes, eller hva kameraten din har. Om han har noe som kanskje er hakket råere så kan du vedde på at det er hvertfall to hakk dyrere;) Men når den tida kommer at du har fått lappen så er det ganske tøft å kjøre rundt i 318iS med mtech2 plast å det hele:) Det er helt sikkert noen tullinger som kommer til å gapskratte når du ruller inn på den lokale rånestripa med et smil om munnen, enda du kjøre BMW med firer:) Det er sånne folk som trur at 325 er verdens råeste bil;) Men så fort du får lappen så tar du en tur på rudskogen eller noe sånt å lærer deg å kjenne bilen din også får du med deg en erfaren fører som kan vise deg sporet! Det kommer du ikke til å angre på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå