stiffy81 Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 Hei Jeg lurer på hva slags motorolje jeg bør bruke til en 91 bmw m5. Jeg har fått høre at bmw mener at castrol er tingen, men har forstått att det er litt andre meninger ute å går ang det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 Spørs om noen her tør å gi deg et garantert fasitsvar. Jeg kjørte 5W-40 Castrol en stund på min. Lite lyd i motoren, ingen tikking på kaldstart, ikke tikking selv ved hardkjøring, etc.. Prøvde Castrol TWS 10W-60 også (som veldig mange sverger til på M-motorer), men syns det var merkbart mer mekanisk støy i motoren med den, uten at jeg verken kan dokumentere det eller at mer lyd nødvendigvis er negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 er da castrol tsw 10-60 som absolutt er anbefalt på disse motorene av både bmw selv osv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 er da castrol tsw 10-60 som absolutt er anbefalt på disse motorene av både bmw selv osv! Det der er en sannhet med seriøse modifikasjoner. Kan du dokumentere påstandene dine? HVEM sier dette? Spør du Castrol, som BMW bruker, så har de tre alternativer i smøretabellen sin for E34 M5, og INGEN av disse er TWS/RS/Edge 10W-60. Listen fra Castrol ser slik ut: EDGE Sport 0W-40 EDGE 5W-30 Magnatec 5W-40 C3 10W-60 er anbefalt på kun de nyere M-utgavene som ble laget da denne olja var kommet på markedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 10w-60 blei brukt her i gåren. MEGET god olje, denne blei brukt på M5 3.8l og min gamle Vingebil. Men Mobil 1 5w-50 er og ein meget god olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå