Gå til innhold

Vinterdekk til M-68 felger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å legge om til vinterdekk på mine M-68 felger.

t3rcwxta27a4ouu9w92p_thumb.jpg

Dimensjon 7,5 x 17 foran, 8,5 x 17 bak; dekk 225/45 ZR17 foran, dekk 245/40 ZR17 bak.

Felgene står på en 320CD E46.

Har noen slitte Michelin P Sport sommerdekk på disse i dag, og synest det sporer for mye.

Bor på Vestlandet så det blir mye kjøring på våt asfalt vinterstid.

Vurderer å gå for 225/45 R17 både foran og bak.

Vil dette fungere bra på disse felgene?

Noen som har erfaring med gode vinterdekk (max 2000kr stk) som passer godt til bilen/felgene?

Skrevet

Fant disse bildene på bimmerfest.com

225/45 R17 på 8,5 X 17 felg

eg9kjhfhjblpio7vmkv0.jpg

225/45 R17 på 8,5 X 17 felg

i2qu4y3qxw0fbjn8sgqc.jpg

Ser ut til at det går greit med 225/45 R17 bak, selv om felgkanten ikke blir beskyttet av dekket.

Da går jeg for 4X 225/45 R17 dersom ingen kommer med hardtslående argument for at dette er et dårlig valg.

Er litt grønn på dekkvalg, vil ha et dekk som sporer lite, fungerer bra på våt vei og snø.

Ser at http://www.dekkonline.com/start.html har et bra utvalg. Noen dekk å anbefale der?

Skrevet

Jeg har selv 215/45-17 på 7,5" felg. Drygent breie på slapsføre, gode på tørt snøføre men veldig lite komfortabelt på gjennomslagsføre. Jeg har i ettertid blitt anbefalt 205/50-17, og kommer nok til å prøve det når de jeg har nå er utslitt. Blir fort klar av å kjøre på for lav profil på vinterføre.

Skrevet

Det går, som "bmwmsport" skriver, finfint ja. Har selv kjørt med samme dim som deg før, men de siste to vintrene har jeg hatt 235 i stedet. Funker fint, så sant du bruker hodet når det er slaps og sørpe. For da er det jo ingen fordel med brede dekk...

Hvis du er ute etter vinterdekk med gode egenskaper til en overkommelig pris, ville jeg tatt en titt på Falken. Har kjørt på Falken piggfrie vinterdekk i den dim'en der i mange år, og er veldig fornøyd! At prisen er veldig kurrant gjør jo heller ingen ting... :wink:

Skrevet
Har noen slitte Michelin P Sport sommerdekk på disse i dag, og synest det sporer for mye. Bor på Vestlandet så det blir mye kjøring på våt asfalt vinterstid.

Kommer vel ikke bort fra at 235 sporer ganske mye lettere enn 205. Om du kjører mye på våt/slapsete veg ville jeg valgt så smale dekk som mulig. Har jo unasett ingen gevinst av bredden før vegen er bar og tørr uansett.

Skrevet
Har samme felger på min stasjonsvogn! Kjører me 225 på alle 4! Har michelin sine piggfrie! Helt konge! Anbefales på det sterkeste! :D

Går nok for denne løsningen, 225 på alle 4 og michelin piggfri. Dersom det blir for mye sporing får jeg heller bytte til neste sesong.

Hvilke Michelin dekk bruker du Homer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...