Torbjørn H Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Nå vet ikke jeg om kontaktene er like i e36 og e39. Men på min e36 bruker jeg bare en prøvelampe. Setter jord i støtdemperfestet på dempertårnet, vrir om tenninga, stikker lampa nedi første hullet, skrur tenninga av og på igjen, stikker lampa nedi andre hullet, tenninga av og på igjen osv.
Hansh Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Hehe, smaken er som baken.Jeg kommer ikke til å kjøpe hvit bil selv, synes nesten det er like stygt som camelon. Da er vi ihvertfall enig om en ting: Camelon er grusomt! Tror vi har sporet denne tråden grundig av. Beklager til trådstarter..
lagrinn Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Skrevet Februar 29, 2008 dette er bilen til faren min, han skal selge den nå og har derfor byttet olje og litt div, så hadde vert veldig enkelt og bare gjøre dette selv. Jeg gjorde dette på min e34 men husker ikke hvilken kontakt det var, og jeg har ingen bivirkninger på bilen min som jeg har merket Mener jeg fant dette i en bently manual eller haynes som jeg hadde lastet ned på dataen, men den er jo hardisken ødelagt på nå så er ikke til mye hjelp gitt.
tonyku Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 dette er bilen til faren min, han skal selge den nå og har derfor byttet olje og litt div, så hadde vert veldig enkelt og bare gjøre dette selv.Jeg gjorde dette på min e34 men husker ikke hvilken kontakt det var, og jeg har ingen bivirkninger på bilen min som jeg har merket Mener jeg fant dette i en bently manual eller haynes som jeg hadde lastet ned på dataen, men den er jo hardisken ødelagt på nå så er ikke til mye hjelp gitt. Kontakt nr 7 på E34.
lagrinn Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Skrevet Februar 29, 2008 dette er bilen til faren min, han skal selge den nå og har derfor byttet olje og litt div, så hadde vert veldig enkelt og bare gjøre dette selv.Jeg gjorde dette på min e34 men husker ikke hvilken kontakt det var, og jeg har ingen bivirkninger på bilen min som jeg har merket Mener jeg fant dette i en bently manual eller haynes som jeg hadde lastet ned på dataen, men den er jo hardisken ødelagt på nå så er ikke til mye hjelp gitt. Kontakt nr 7 på E34. men er det på en 12 eller 24 kontakters?
Mafia Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Men siden det er gratis å gjøre det på merkeverksted? Hvorfor stresse? Kan jo umulig ta mer enn 20 min og komme deg til en bilforhandler...
lagrinn Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Skrevet Februar 29, 2008 Men siden det er gratis å gjøre det på merkeverksted? Hvorfor stresse?Kan jo umulig ta mer enn 20 min og komme deg til en bilforhandler... prøv og forklar det til min far, han er av typen selvgjort er vellgjort. dessuten er det sikkert flere som lurer på dette og jeg kunne godt tenke meg og vite dette selv
Mafia Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Hahaha. Ja nei, merkeverksted for BMW de har sikkert ikke peiling på hva de driver med... Men se på linken jeg skrev over da, den Shark greien funker helt konge. Har byttet olje og tatt service utallige ganger på min mor og min far sin bil, for så å resette med den. Da kan du også se etter feilkoder i computeren, som du ikke får vite i computer displayet i bilen. F.eks. ¨på min far sin E32, fant vi ut at den ene av de 3 clutchene var slitt, og bør byttes snart. Og O2 måleren på eksosen ikke funker skikkelig. Godt produkt!
lagrinn Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Skrevet Februar 29, 2008 Hahaha. Ja nei, merkeverksted for BMW de har sikkert ikke peiling på hva de driver med... Men se på linken jeg skrev over da, den Shark greien funker helt konge. Har byttet olje og tatt service utallige ganger på min mor og min far sin bil, for så å resette med den. Da kan du også se etter feilkoder i computeren, som du ikke får vite i computer displayet i bilen. F.eks. ¨på min far sin E32, fant vi ut at den ene av de 3 clutchene var slitt, og bør byttes snart. Og O2 måleren på eksosen ikke funker skikkelig. Godt produkt! jeg har ikke sagt at bmw verksteder ikke har peiling, dem gangene jeg har vert der har jeg fått kjempe service. men jeg synest det er gøy og drive med bil og sparer også en del penger på dette. jeg er ikke ute etter og kjøpe en dings som får dette gjort, jeg er ute etter et nummer på en diagnosekontakt som jeg kan kortslutte til jord får og få nullstilt denne service indikatoren. gidder ikke bruke 1000-1500kr på noe slikt når både bilen min og min far sin skal selges snart, men takk får opplysningen
Mafia Skrevet Februar 29, 2008 Skrevet Februar 29, 2008 Joa, veldig enig med deg der, er gøy og skru. men personlig er en nullstilling bare noe som må gjøres, fordi du har skrudd... men men.. da kan ikke jeg hjelpe deg
kawaman Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Jeg mener at e34 og e39 har like kontakter. e34 og e36 er like Da skrur du på tenninga,setter ledning i stikk nr7 og til jord,holder i ca 15 sek,skrur tenning av og på,så er den nullstillt.
Deep Dish Skrevet Mars 1, 2008 Skrevet Mars 1, 2008 Slik gjør du det enkelt selv: Resetledningen består av: 30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning 1 Klo som kan feste seg på karosserideler 1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang Sett sammen disse delene slik at det ser slik ut til slutt: Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar. Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren og Klo'en på jord/karosseri. For BMW med 15 Pins Data Connector: Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på) Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet. Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg. Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg. Her er tidene: 3 sekunder for Oljeintervallet 12 sekunder for Serviceintervallet For BMW med 20 Pins Data Connector: Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene. Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet. Her er tidene: 3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet 11 sekunder for Serviceintervallet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå