Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal kjøpe meg BMW e46 320, er ung så det blir sikkert en del kjøring, så da tenkte jeg att jeg måtte prøve å finne en bil med lav km. stand.

Fant denne som kun er gått 8800 km:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12468910

Men med kun 8800 km på en 2000 modell virker litt mistenkelig, men på en annen side så er det jo gjenom en forhandler med 1. års garanti, så en skulle ikke tro de hadde juksa,, med kilometer standen.

Hva tror dere? er det noen som er erfaring med firmaet??

Takker for svar :D

Skrevet

Jeg kjenner ikke til firmaet, men om det står i din kontrakt at bilen har gått 8800 km så skal den ha gått 8800. Ellers kan du kreve tilbake deler av kjøpssummen!

Ettersom denne 1. års garantien også kan gjøres om til 2. års garanti har jeg vondt for å tro at de har svindlet kilometerstanden på bilen, selv om 880 mil er VELDIG lite på 8 år. 100 mil i året... :o

Skrevet

Bare vær obs på klausul i en evt. kjøpekontrakt der forhandler ikke garanterer for kilometerstanden. Sto om det i bladet 'Motor' nettopp. Enkelte bilforhandlere setter inn sånne klausuler, men det er ikke sikkert hvorvidt det er lov eller ikke.

Skrevet

Kan jo hende det er foretatt bytte av motor, og at de derfor har opplyst om km-stand på denne motoren... Kan være en idè å høre med forhandler om dette er tilfelle

Skrevet

Ta kontakt med tidligere eiere, evt se i servicehåndbok og ta en NØYE gjennomgang av bilen. På 8800km forventer man at alt i interiør/motor er strøkent.

Det finnes vel også en device man kan sjekke om instrumentpanelet er tuklet med..

Skrevet
Ta kontakt med tidligere eiere, evt se i servicehåndbok og ta en NØYE gjennomgang av bilen. På 8800km forventer man at alt i interiør/motor er strøkent.

Det finnes vel også en device man kan sjekke om instrumentpanelet er tuklet med..

Hvis bilen bare er gått 8800km, så er det vel ennå ikke tatt noen servicer på den..!! Hmmm, 8 år gammel motorolje...

Skrevet

Jeg stoler ikke mer på hva en bilforhandler sier enn en privatperson. Eneste fordelene jeg kan se med en bilforhandler er garantien og at bilen på forhånd er renset/vasket før salg.

Mine besteforeldre skulle handle en bil hos Bertel. O. Steen her på romerike

Km stand var rundt 80k. Etter 1 uker laget bilen pussige lyder, og satte den inn igjen hos Bertel. O. Steen for rep. I reptidentiden hadde min farfar fått tak i nummer til forrige eier før forhandleren tok den over. Den gang var km stand 170k. Altså, Bertel. O. Steen hadde endret kmstand med 90k. Min farfar ringte inn og ville hevet kjøpet, og etterhvert gikk dette igjennom.

Det "morsomste" var da Bertel. O. Steen 1 måned senere averterte samme bil igjen, med 80k på telleren.

Lokalavisa ville ikke skrive om saken pga relasjoner med Bertel. O. Steen.

Så, ikke stol 100% på en forhandler. Gjør mye grunnarbeid selv, som å få tak i eier før forhandleren tok den over. Få tak i en venn av en venn som har tilgang til AutoSys f.eks og skaff så mye info som overhode mulig på forhånd. Dette gjør jeg hver gang jeg vurderer en bil.

Men uansett, lykke til ;)

Skrevet

Nekter å tru at noen justere tilbake km.stand til 8800km!

Det er rett å slett for lite,170 til 80,240 til 160 osv..

Ingen som justerer km.stand på en 8år gammel

bil til 8800km!

Enkleste er og ringe BT,å spørre om km-stand på

siste EU,det gjør æ bestandig når jeg er i tvil.

Skrevet

Det er mange som ikke kjører mer enn 11-12000 km/år. Vi kjører f.eks Vectraen vår ca 12000 km/år og Z3'en 8000 km/år.

Skrevet

¨kan være en eldre herre som har hatt den og kjørt fruen til butikken;)

sansynligheten for det er faktisk stor;)

virker lite trulig at noen har tuklet med km på denne bilen.

skaff deg nr til forrige eier og snakk med han;)

Skrevet

Der leste jeg nok feil ja... Litt forskjell å 88000 og 8800 :oops: Det bør være mulig å få sjekket km stand på denne, eventuelt kontakte tidligere eier eller gjennlevende familie kanskje. Jeg ville også fått greie på om den er jevnlig brukt (om det kan kalles det da) eller om de fleste km ble kjørt mens bilen var nesten ny. Jeg ville ikke kjøpt en bil som f.eks har stått stille de siste 4 år, det kan jo hende om eieren har vært syk.

Skrevet

Det er nok store sjanser for at selger har glemt en null. 88 000 km er fortsatt lite på en 2000 mod. Svaret er uansett bare en telefonsamtale unna.

Noen som vil prøve? :D

Skrevet
¨kan være en eldre herre som har hatt den og kjørt fruen til butikken;)

sansynligheten for det er faktisk stor;)

virker lite trulig at noen har tuklet med km på denne bilen.

skaff deg nr til forrige eier og snakk med han;)

Syns også det er litt mystisk om "bestefar" har investert i M3-speil og klarglass frontblink.

Dessuten er vel dette etter alt og dømme en ny-importert bil, så spørs om den har vært til norsk EUkontroll i det hele tatt.

Men tror jeg ville tatt kontakt med tidligere eier, og fått historien verifisert. Samtidig ville jeg nok forventet å finne dokumentasjon på et par oljeskift til tross for at km.stand tilsier at det er tidlig... :wink:

Edit: Nysgjerrigheten tok overhånd, så jeg måtte ringe dem nå. Fikk en lang og usammenhengende historie om tidligere eier, tyveri, skade, mangel på forsikring, og at bilen som følge av det skulle ha stått 5 år i tyskland før den ble rettet opp. Når den kom til norge så var den visstnok så dårlig "rettet" at dette firmaet har brukt 50.000 kr på å gjøre den fin igjen.. Men speil og lykter er i følge dem "originale" :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...