Gå til innhold

Angående salt og enkel vask av bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo i trondheim, noe bilen merker. (har fått synligrust på ene hjulbuen, der det er en liten skade). Og jeg ser jo at de salter veiene.. Hjemme var det veldig lite salt. (salt på 10 cm is funker ikke :P )

Men jeg vasker bilen av og til, noen ganger bare med avfetting og høyttrykk. Holder det? Og blir det avfetting igjen på lakket, bare etter vann? Og er det mer skadelig enn salt?

Tanker? Hvordan vasker dere bilene deres sånn kjapt? (uten svamp)

Skrevet

Jeg bruker avfetting bare hvis bilen er veldig skitten og da kun på bilens nedre deler (front- og bakfanger samt sideskjørt). Avfetting fjerner poleringslaget og gjør bilen enda mer sårbar for salt, så jeg unngår avfetting hvis jeg kan.

Skrevet
Jeg bruker avfetting bare hvis bilen er veldig skitten og da kun på bilens nedre deler (front- og bakfanger samt sideskjørt). Avfetting fjerner poleringslaget og gjør bilen enda mer sårbar for salt, så jeg unngår avfetting hvis jeg kan.

Så da er det bedre å ikke avfette, kun spyle? Fjerner ikke avfettinga saltet. Skulle jo tro det var viktig om vinteren.

Skrevet

Jo, det fjerner saltet. Men du kan jo polere opp igjen etterpå, så har du enda bedre beskyttelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...