Gå til innhold

Black'N'Red E46 320Ci, Solgt!


anders87
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:D

Artig artig.. Holder på selv, men siden jeg begynner 8 dager før avreise har jeg "råd" til å bruke litt tid hver kveld.. :lol:

Hva har du planer om å gå over med i dag?

Selv har jeg lagt på 1. lag med CG 5050 Concourse i dag, og nå står bilen i solen så voksen kan få smelte seg godt inn i lakken og gi den rette wet-look..

Deretter legger vi ett lag i morgen kveld også, så vi virkelig får inn bling faktoren.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bomma jo litt på bestillingen, så kjøpte jo sealer istedet for en polish, så blir "bare" vask, clay og deretter voks..

Sealer er det ingen vits og legge på hørte om sommeren..

Blir nok et par lag med voks hos meg også, ett idag, og ett igjen neste fredag :)

Så concourse voksen skal stå i solen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste fra to verdener..

Men forøvrig helt enig.. Jeg dropper sealer siden jeg allikvel LIKER å vokse bilen ;)

Er litt varierende.. Men plukket opp en plass at voks godt kunne stå i solen, (OBS, sa ike at den pårføres i solen), slik at den får en dypere glans.. Høres fornuftig ut for mine ører. At voksen får smelte seg til ett jevnt lag og deretter settes den inn igjen i garsjen slik at lakken får kjølne seg og at den dermed får en mer jevn overflate.. I kveld etter at den er kjølnet igjen, skal jeg "buffe" over bilen en gang til for å fjerne oljer som har svettet ut fra voksen..

Polish? Har du ikke Tech waxen da andy?

Men du rekker jo ikke det likevel, siden den skal stå i min. 12 timer etterpå før voksen..

Jeg brukte nå Cleaner fluid, tech wax som polish (siden den har bra med fillere) og deretter voksen oppå¨.. Blir ikke helt optimalt med ett lag mellom CF og voks, men må man så må man.. Ga opp hele scholl jobben, for jeg greier ikke bruke det.. Blir bare kjørespor og hologrammer er jeg redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er steg 1 av 3 fullført, er bare inne for og slappe av litte grann før jeg gyver løs på inni dørkarmer og kroker..

Ja, det en sa på Detailers òg, men velger heller og bare claye og vokse..Skal bestille meg cleaner fluiden jeg også tenkte jeg.

Har tech waxen ja, og som du sier så orker jeg ikke og stå opp kl 04 idag tidlig for fjerne og påføre ny voks :lol:

Når du forklarer det sånn så høres det jo fornuftig ut.. Men jeg kan ikke ha bilen stående ute, da den bare vil støve ned og se sånn her ut: :(

nxboqv5v1c7mvqfdnx8f.jpg

y81qkxztslhj880ck6t1.jpg

Veldig irriterende at det skjer hver uke, men håper og få ha den parkert innendørs hele uka som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...