HenrikPalm Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 I bilen jeg opererer på så har jeg funnet de aktuelle ledningene i den gule kontakten. Tydeligvis ZVM-modul i følge dette skjemaet Defa har innebygget relemodul som styrer sentrallåsen. Avhengig av om du har ZVM eller ZKE moduler så skal det kobles noe forskjellig (for å oppnå dobbel-lås funksjon).Jeg har koblingsskjema for ZVM-modul (tidlige E36, ikke cab). http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=733834#733834 Fargene og funskjonene stemte overens med de i bilen min, prøvde å jorde og sette 12v på lledningene, + brukte prøvelampe, fant ut at funskjonene var som på koblingsskjemaet. Men jeg prøvde med et rele og div for å sende positivt signal til hvit/brun/gul ved åpnesignal. Dette funket ikke som forventet. Jeg forstår som regel koblingsskjemaer godt, men på dette kommer det litt utydelig fram hvikle komponenter som tilhører hva. Åpne og låse bryterne øverst, er det de som sitter i hver dør, eller er det relebryterne i min fjernstyringsboks? Kan en av dere vennligst forklare meg i korte/enkle trekk hva som skal gjøres i midt tilfelle for å få dette til å stemme?
AlXz Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Skrevet Juni 26, 2008 Hvilken gul kontakt?? Har du fjernkontroll til sentrallåsen fra før..??
HenrikPalm Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Bilen har sentrallås fra før av ja. Den gule kontakten sitter i sentrallåsenheten bak hanskerommet, ved siden av en stor svart en, og en som er lik den gule, grønn eller noe.
AlXz Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Skrevet Juni 29, 2008 Bilen har sentrallås fra før av ja. Med fjernstyring?? Den gule kontakten sitter i sentrallåsenheten bak hanskerommet, ved siden av en stor svart en, og en som er lik den gule, grønn eller noe. Hmm.., de kontaktene så ikke sånn ut her ihvertfall... Bilde??
HenrikPalm Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Da har vi nok forskjellige systemer tenker jeg, så da hjelper det kanskje ikke? Den har ikke fjernstyrt sentrallås nei, det er det jeg prøver å montere!
AlXz Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 Da har vi nok forskjellige systemer tenker jeg, så da hjelper det kanskje ikke? Den har ikke fjernstyrt sentrallås nei, det er det jeg prøver å montere! Ok.., tenkte kanskje du drev med noe eksisterende fjernstyrt sentrallås som skulle kobles til en alarm eller noe.., siden du hadde de fargene på kontaktene osv.. Men hva står det på sentrallåsenheten?? (Helt til høyre under/bak hanskerom i bilen...)
vetu03 Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Funnet ut noe mer? Og hvilket koblingsskjema brukte du? negative, positic, positiv-negativ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå