berntsen Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 Kor mykje tåler desse girkassene og er koden 282 eller 280?
dunderdo Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 280 kassene i samme gata som 265 kassa. Tåler en go del Men den står i 3.6 literen. 3.8 har ei kasse som heter s6s 420 Den er 6-trinns å tåler sikker like mye som 280 kassa Men hva skal du bruke den på/til?
///MPower Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 den 280 som står i m5 er på både 3,6 og 3,8... sekstrinns kasse kom i 94 en gang...
berntsen Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 Skal brukes på 600hk 2 liter. Ikkje cosworth men dog ikkje bmw heller.Hehe.. Men skulle tru den taklet det bra da ?
dunderdo Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 Skulle tro den tåler det fint ja..... MEN da bør du unngå-> -Riv starter -Villmanns giring -Giring over 7500rpm
berntsen Skrevet Mars 2, 2008 Forfatter Skrevet Mars 2, 2008 Ok. Være snill med synkroniserings ringene altså.
Bimmerlars Skrevet Mars 2, 2008 Skrevet Mars 2, 2008 Takler ikke getrag kasser giring over 7500 rpm? Vet Tremet TKO 600 har det samme problemet. Skal helst ikke gires over 7000. Har derimot ikke hørt om folk som har fått problemer av å gire getrag kasser over 7500 som du sier over her
dunderdo Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Takler ikke getrag kasser giring over 7500 rpm? Vet Tremet TKO 600 har det samme problemet. Skal helst ikke gires over 7000.Har derimot ikke hørt om folk som har fått problemer av å gire getrag kasser over 7500 som du sier over her Det som blir problemet er att tannhjulene har så sykt høyt turtall att di ikke altid treffer hverandre med en gang.... og da går det utover tannhjul, skiftegaffeler eller sync ringene. Bare det jeg har lært etter å ha sett noen ras på manuelle kasser fra tremec og getdrag. Det er ikke hk som dreper desse kassene. Det er turtallet å gire måten. Jeg vet av en rallycross (e30 m3) med suge trimma s14 med 260+hk- Den har spist getdrag 265 kasser så det synger etter mens andre kjører turbo motor med 600hk å kassene varer lenger? Rart ? 260+ hk suge motor-8000-8500 rpm ikke ok 600 hk turbo motor 6750-7500 rpm ok
berntsen Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 Ja 7500 omdr. ++ er rimlig heftig for en mekanisk overføring mellom to tannhjul. Kan forstå det er usundt.
Bimmerlars Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Takler ikke getrag kasser giring over 7500 rpm? Vet Tremet TKO 600 har det samme problemet. Skal helst ikke gires over 7000.Har derimot ikke hørt om folk som har fått problemer av å gire getrag kasser over 7500 som du sier over her Det som blir problemet er att tannhjulene har så sykt høyt turtall att di ikke altid treffer hverandre med en gang.... og da går det utover tannhjul, skiftegaffeler eller sync ringene. Bare det jeg har lært etter å ha sett noen ras på manuelle kasser fra tremec og getdrag. Det er ikke hk som dreper desse kassene. Det er turtallet å gire måten. Jeg vet av en rallycross (e30 m3) med suge trimma s14 med 260+hk- Den har spist getdrag 265 kasser så det synger etter mens andre kjører turbo motor med 600hk å kassene varer lenger? Rart ? 260+ hk suge motor-8000-8500 rpm ikke ok 600 hk turbo motor 6750-7500 rpm ok Da er det helt tydelig at turtall og getrag 265 ikke er noen god kombinasjon
dunderdo Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Takler ikke getrag kasser giring over 7500 rpm? Vet Tremet TKO 600 har det samme problemet. Skal helst ikke gires over 7000.Har derimot ikke hørt om folk som har fått problemer av å gire getrag kasser over 7500 som du sier over her Det som blir problemet er att tannhjulene har så sykt høyt turtall att di ikke altid treffer hverandre med en gang.... og da går det utover tannhjul, skiftegaffeler eller sync ringene. Bare det jeg har lært etter å ha sett noen ras på manuelle kasser fra tremec og getdrag. Det er ikke hk som dreper desse kassene. Det er turtallet å gire måten. Jeg vet av en rallycross (e30 m3) med suge trimma s14 med 260+hk- Den har spist getdrag 265 kasser så det synger etter mens andre kjører turbo motor med 600hk å kassene varer lenger? Rart ? 260+ hk suge motor-8000-8500 rpm ikke ok 600 hk turbo motor 6750-7500 rpm ok Da er det helt tydelig at turtall og getrag 265 ikke er noen god kombinasjon Det finnes løsninger.... Du kan ta å file av 5mm på annenhver tann på tannhjulene. Da glir tannhjulene lettere på plass. Jeg har gjort dette på ei 262 kasse som blir kjørt med mazta 13b wankel motor på 450hk. Den motoren drar fort 10000rpm. Den kassa har blitt revet i gir. fra 2gir til 3gir ved 10000rpm uten cluths Dette inngrepet tar tid.. Da du må demontere den heilt. Nye sync-ringer er også viktig å ha med. Pirke jobb
berntsen Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 Takler ikke getrag kasser giring over 7500 rpm? Vet Tremet TKO 600 har det samme problemet. Skal helst ikke gires over 7000.Har derimot ikke hørt om folk som har fått problemer av å gire getrag kasser over 7500 som du sier over her Det som blir problemet er att tannhjulene har så sykt høyt turtall att di ikke altid treffer hverandre med en gang.... og da går det utover tannhjul, skiftegaffeler eller sync ringene. Bare det jeg har lært etter å ha sett noen ras på manuelle kasser fra tremec og getdrag. Det er ikke hk som dreper desse kassene. Det er turtallet å gire måten. Jeg vet av en rallycross (e30 m3) med suge trimma s14 med 260+hk- Den har spist getdrag 265 kasser så det synger etter mens andre kjører turbo motor med 600hk å kassene varer lenger? Rart ? 260+ hk suge motor-8000-8500 rpm ikke ok 600 hk turbo motor 6750-7500 rpm ok Da er det helt tydelig at turtall og getrag 265 ikke er noen god kombinasjon Det finnes løsninger.... Du kan ta å file av 5mm på annenhver tann på tannhjulene. Da glir tannhjulene lettere på plass. Jeg har gjort dette på ei 262 kasse som blir kjørt med mazta 13b wankel motor på 450hk. Den motoren drar fort 10000rpm. Den kassa har blitt revet i gir. fra 2gir til 3gir ved 10000rpm uten cluths Dette inngrepet tar tid.. Da du må demontere den heilt. Nye sync-ringer er også viktig å ha med. Pirke jobb Fanken heller:P Eg skal ikkje opp i slike turtall og file tannhjul har eg ingen planer om. Det får mazda folket ta seg tid til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå