pim Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Hei alle sammen. Har nylig kjøpt meg en 04 520iA E60, mystic blue! Er kanon fornøyd med bilen sålangt (var ett såkalt impuls kjøp!!) Siden jeg ikke har hatt BMW tidligere, lurer jeg på om det er noen som kan komme med noen gode tips angående ting jeg burde være litt obs på, feks barnesykdommer osv. Har selvfølgelig søkt litt rundt her på forumet men har ikke funnet tråd som ramser opp konkrete ting. Her er noen bilder av gliset! På forhånd takk! Er forresten ny her på forumet, så beklager hvis jeg gjør noe galt med denne tråden
Hakon Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Hei. Gratulerer med ny flott bil og velkommen til bimmers.no I utgangspunktet oplever jeg E60 som en sterk og holdbar bil, men det er selvfølgelig noen småting man kan kommentere. BMW's førerinformasjonssystem (iDrive) var standard på alle 5-serier. Et utmerket system som etter min mening fungerer svært god. Problemet med iDrive er at det etter hvert blir tregt og kan henge seg opp/bruke lang tid på å prossesere. Dette er imidlertid en enkel sak å gjøre noe med. Man foretar simpelt hen en oppgradering av systemet noe som gjøres hos din autoriserte BMW forhandler. (Usikker på om andre verksteder har utstyret for å kunne gjøre slikt) Oppgraderingen tar litt tid, men det blir mye mer behagelig å ha en rask iDrive. Knirking fra dørlister er ikke uvanlig. Dette er noe som ikke skal forekomme og som bør utbedres. Knirking lokalisert i bakruteområde når bilen er kald er heller ikke uvanlig. Dette vil som regel forsvinne når bilen blir varm. Alt dette er småting som som vil irritere en som streber mot det fullkomne, altså ikke store problemer. Ønsker lykke til med din nye og fine E60!
pim Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 Tusen takk Håkon for godt og langt svar. Hvordan kan jeg finne ut om idriven er oppdatert eller ikke? Er det kun software oppdatering eller hardware? Koster det skjorta?
Hakon Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Kostnaden er jeg usikker på. Du kan finne versjonen av din iDrive om du sjekker hos din autoriserte BMW forhandler, men jeg lurer også på om man kan sjekke det selv ved å gå inn på noen lure menyer som i utgangspunktet er skjulte. Jeg vil på det sterkeste anbefale forumet www.e60.net. Dette er et meget seriøst sted for E60 entusiaster. Utrolig mange kunnskapsrike mennesker som deler sine erfaringer rundt E60/E61 (stasjonsvogn) og E60 M5. Det var her jeg leste om de skulte menyene. iDrive-systemet fikk også noen visuelle oppdateringer underveis. De er veldig små, og egentlig ikke interessante, men om du har Navigasjon professional ville jeg kanskje vurdert å få den oppgradert. Du vil da få en litt enklere meny og et nytt "3D" perspektiv som kan være litt artig. Når alt dette er sagt så er det viktig å understreke at oppgradering egentlig kun er nødvendig om ting ikke fungerer som de skal. Er ting raskt og konsist er ikke update nødvendig. Husk også at om problemer med andre elektriske komponenter dukker opp vil verkstedet med all sannsynlighet oppgradere iDrive også. Du vil da få dette "på kjøpet"
BMW89 Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 syns jeg har sette denne bilen på nette. er det denne som har masse på telleren ?
BMW89 Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 unnskyld glømte og gratulere nydelig bil. blir min neste
pim Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Skrevet Mars 3, 2008 Kommer an på hva du mener med mye? Har rullet 79000 så den har jo gått over gjennomsnittet for si det sånn. Er dette for mye? Ellers må jeg takke for den varme velkomsten
Hakon Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Kommer an på hva du mener med mye? Har rullet 79000 så den har jo gått over gjennomsnittet for si det sånn. Er dette for mye?Ellers må jeg takke for den varme velkomsten Vil ikke påstå at det er spesielt mye for en 2004 modell. Sett flere med godt over 40.000 mer
Gunnleif Skrevet Mars 3, 2008 Skrevet Mars 3, 2008 Hei. Hvis det er den som sto på Bavaria kan du bare spøre selger, så printer han ut liste til deg om utstyr og servise historie. Fin bil har lyst på en selv Mvh Gunnleif
Deep Dish Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Gratulerer med en ny go' bil og velkommen hit.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå