Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har problemer med at når det er litt kaldt så fryser låsen på førerdøra mi. Det er ingen problem å åpne den, men når man skal lukke døra så virker det som om låsen henger seg og døra vil ikke sitte fast. Håndtaket på både utsiden og innsiden av døra blir helt "slappe" så virker som om selve låsen i døra fryser. Har forsøkt å smøre litt uten at det hjalp noe.

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg har fundert litt på problemet og kom på det at denne låsekassa ble bytta for ett års tid siden pga. innbruddsforsøk. Kan det være at den ikke har vært ordentlig montert så det har kommet inn fuktighet?

På forhånd takk for hjelpen!

• 4 weeks later...
Skrevet

Jupp!!! hadde samme problemet selv. Jeg demonteret og griset opp bevegelige deler. Funket litt bedre, men det hendte likevel av og til.

Tenkte at jeg måtte demontere dørtrekk å smøre deler inne i døren i tillegg. Ga nesten opp bare av tanken på dette, men tilfeldigvis spurte jeg en bekjent bensinstasjonseier. Kjør på med tynn olje på spray sa han. I nøkkelhull og der du kommer til ved alle bevegelige mekaniske deler i bakkant av dørene. Det har vært stor suksess siden!

Skrevet

Gjorde et forsøk med noe teflonspray-greier. Ble noe bedre, men ikke helt bra. Tenkte å smøre godt opp på den måten til sommeren når det er minimalt med fuktighet der fra før. Smører du ofte der du kommer til gjennom vinteren da også?

Takk for tips!

Skrevet
Gjorde et forsøk med noe teflonspray-greier. Ble noe bedre, men ikke helt bra. Tenkte å smøre godt opp på den måten til sommeren når det er minimalt med fuktighet der fra før. Smører du ofte der du kommer til gjennom vinteren da også?

Takk for tips!

Nei, jeg er nok litt lat. Så jeg smører når jeg får problem.

Var gjerne uklar på det med smøring. Jeg smurte alt fra utsiden i alle "hull".

Demonterte ikke dørtrekk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...