Gå til innhold

Godkjenning av ombygging, trenger litt tips/hjelp

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en E30 325i som er meeget pen! Plukka ned, ribbet og satt sammen igjen!

Problemet er at det er en 320i, men er godkjent ombygd til 325i på verksted, men mangler papirer.. eneste han har av papirer er tuv godkjenning til senkesett!

Er det mye makk å få denne godkjent? Hva er prosessen? søke osv.. Bilen er strøken og i daglig bruk, men fikk mangel på feil motorstørrelse (!) hos verkstedet etter eukontrollen...

Håper noen drevne bilbyggere kan svare meg her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka verkstedet motorstørrelsen? eller fortalte du dem det?

Godkjenning burde gå greit hvis et verksted går god for ombyggingen skriftlig og at det er ombygging til en bil bmw har produsert. Det er min erfaring, men te heller en tlf til biltilsynet der du bor så får du hvite hva DE krever.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjenning burde gå greit hvis et verksted går god for ombyggingen skriftlig og at det er ombygging til en bil bmw har produsert. Det er min erfaring, men te heller en tlf til biltilsynet der du bor så får du hvite hva DE krever.

Sa ikke noe om det nei.. de sa det til han som eier bilen etter eukontroll.. er bra gjort å finne ut av d da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke at de har godkjent at bilen er i nødvendig god nok stand til å huse en 325 motor? Eller sa de spesiefikt det?

Da anbefaler jeg at du går tilbake til det verkstedet (forutsatt at det er et BMW verksted, ellers er forjeves) og får de til å signere et detaljert papir der de går god for at bilen har di nødvendige delene som en 325i skal ha (spørs litt om hva du har søkt biltilsynet om).

Og hvis du ikke har kontaktet biltilsynet så gjør det først. De er ikke imponerte over biler som er ombygde før de har gitt tillatelse.

Så lenge du bygger om til eksisterende modell så burde det meste gå greit, og det at 320 har omtrent den samme forakselvekten som 325 gjør det hele mye greiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke noe om det nei.. de sa det til han som eier bilen etter eukontroll.. er bra gjort å finne ut av d da..

Er veldig lett å se forskjell på 320 og 325 i e30 karrosseri da, 325 er den eneste med sekser og batteriet bak.

Er ikke noe annet å gjøre enn å ringe BT nei, får håpe du får et positivt svar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...