maasoey Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Hei. Lurer på om det blir noe krøll om jeg bytter fra M20b25 til B20? Vet man må godkjenne om man bytter til større motor, men.
hawk321 Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 dette vil jeg hvertfall ikke tro blir noe problem. når man bytter til mindre motor er jo alt dimensjonert for mer power. Bremser, understell, drivverk... Kan jo ringe BT for moroskyld da, hehe. Hvis du er usikker..
maasoey Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 Okei. Bruker 2 literen merkverdig mindre bensin enn 2,5 literen?
S.Arnesen Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Okei.Bruker 2 literen merkverdig mindre bensin enn 2,5 literen? nope
opt Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Går sikkert greit det, men du får nok ikke penger igjen for mindre effekt Vil få noe lavere bilforsikring da, hvis du får motoren i vognkortet.
02turbo Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Okei.Bruker 2 literen merkverdig mindre bensin enn 2,5 literen? Kommer an på hvordan du kjører. Vil vel heller påstå at 2literen bruker mere bensin enn 2,5literen i de fleste tilfeller.
hawk321 Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Kommer an på hvordan du kjører. Vil vel heller påstå at 2literen bruker mere bensin enn 2,5literen i de fleste tilfeller. er nok inne på noe her, at det har noe med åssen du kjører. Men har en kompis som har 325i e36 og han kjører forholdsvis pent, men klarer ikke å få den til å bruke mindre enn 1l på mila. Jeg har 520i e34 og på langkjøring bruker min ca 0,8l. Men på når jeg fyller full tank etter en vanlig uke med kjøring til og fra jobb+litt kjøring på kveldtid (med alt det måtte innebære) bruker den rundt litern den også..
opt Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Kommer an på hvordan du kjører. Vil vel heller påstå at 2literen bruker mere bensin enn 2,5literen i de fleste tilfeller. er nok inne på noe her, at det har noe med åssen du kjører. Men har en kompis som har 325i e36 og han kjører forholdsvis pent, men klarer ikke å få den til å bruke mindre enn 1l på mila. Jeg har 520i e34 og på langkjøring bruker min ca 0,8l. Men på når jeg fyller full tank etter en vanlig uke med kjøring til og fra jobb+litt kjøring på kveldtid (med alt det måtte innebære) bruker den rundt litern den også.. Jeg klarer å få min s50 ned på 0,8 på langkjøring, så lenge jeg ikke har mange forbikjøringer i tredjegiret da...
oddis Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Det er ulovlig å endre motor uten å skrive det inn i vognkort. Ved en skikkelig ulykke med personskade og muligens mistanke om høy fart/promille etc har jeg ingen problemer å tro at forsikringsselskapet vil smi hardt på at du ikke kjørte med korrekt motor om det avdekkes. Men forsikringsselskapet skal vel bevise at disse endringene hadde noe å si for ulykken også (?). M20 motorene ser identiske ut for meningmann også. Har selv degradert 0,2L i forhold til vognkortet.. Burde fått fradrag
conan Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Og sette inn mindre motor er nok ikke no probl ved godkj hos bt. Er du ute etter en bil med lite forbruk er det vel egentlig det beste og bytte merke tror jeg... Selg den 325i og kjøp deg en 320 da vel. 10 ganger lettere, samt at du slipper tape masse spenn på det.
Mafia Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Tipset med å få ned forbruket, må jo nesten være å få tak i nyes mulig bil. Men min E36, 320i ligger komputeren på 1.2 - 1.3. Og jeg kjører mye på motorvei. Men oslo - bergen hadde jeg den nedi 0.8. (har regnet ut at komputeren er ganske så korrekt)
maasoey Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Okei, da tror jeg heller at jeg finner med en 318 eller no. Har jo iX, kommer ikke under 1,15! Jeg kjører veldig rolig, siden jeg har dårlige dekk + at det er veldig glatt her. Men fremdeles bruker den lang over 1 liter. Ved bykjøring kjører jeg 320-340km på tanken. (Fyllte 47 liter igår etter 332km) = 1,42 på mila. Det synes jeg er i meste laget. Drar firhjulsstrekken så inn i hampen mye?
Mafia Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Drar firhjulsstrekken så inn i hampen mye? Jeg vet ikke akkurat tallene, men den skal bruke litt mer ja. Men altså, med en E36 325. Har du jo et sykt bra leketøy, så på en sånn før jeg kjøpte min 320. Ville helst ha 325, men hadde gjort avtale allerede med han andre. Cabbe med 210 hester = FETT!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå