Gå til innhold

stygge lyder i motor etter regreim bytte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey.

har akkruat skifta motor i dama sin 89 520...

jeg bytta register reima mens jeg hadde motoren ute på bukk.

nor jeg montere den så sto register merkene på veiven og på kam 100% korrekt.

men vis en av di har blitt turnet rundt en runde og til bake til register merkene, blir registere 180grader feil da?

eller er det rett uansett så lenge register merkene stemmer overens.,

det som er er at jeg motoren startet og gjikk ujevnt i noen sekunder så stoppet den me noen ulyder. en klakk takk ventil i stempel lyd som følger rotasjonen på motoren. etter så prøver jeg å kinne å den klakke lyder går å går men maskinen starter ikke..

har jeg bøyd ventiler? den har jo bare vert så vidt i gang i 5 sekunder.

burde jeg kansje ta ned dekselen og ta av reima. turne veiven å kammen til der det er korrekt å prøve på ny ?

faen dette her var jævlig uflaks nor jeg endelig har fott maskinen oppi. å alt.

Skrevet

Å turne motor rundt til timing merket ved ett uhell skal godt gjøres. Høres ut som du har bommet på merkene, ta av reim og prøv og drei motor for hånd og se om det går som det skal. Gjør det ikke det så kan vi snakke bøyde ventiler. Eller andre indre skader.. Du må nesten bare åpne inn til reg igjen.. Turne rundt en hel omdreing (360 grader) syntes jeg hørtes usannsynlig rart ut. Satser på at du har bommet med ei tann eller bittelitt til

Skrevet

kan ikke fatte det.

sitter her med haynes manualen og alt. register merkene er på millimeteren rett. men er fortsatt litt usikker på om det er 180grader feil.

men begynner å skru av toppen i morgen så da finner vi ut om ventilene er skeive. pytt pytt. slikt sjer... det ordner seg nokk.

forresten. jeg har en 528 m30 komplettt topp liggende. kan jeg bruke evntuelle ventiler fra den på m20b20 motoren ?

• 2 years later...
Skrevet

er det kammen du har vridd på skal det gå om du treffer merkene på veiv og kam, men 180 grader på veiva ville ødelagt alt.

Åssen så det ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...