OleTommy Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 noen som vet hvor mye s38b38 motoren tåler? tenkte å bygge turbo;) men er usikker på hvor mye di tåler før det bjynner å bli i fareland hehe;)
Bushnell Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 er ikke akkuart noe fasitt svar på det, spørs om du har nye lager, stempelringer osv eller hvor slitt det som er der fra før er.. mye som spiller inn, men de tåler nok ganske mye før det smeller
OleTommy Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 tenkte viss d var noen som hadde erfaring ,e disse motorene,ca hvor mye di tåler orginalt
dunderdo Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 orginalt tåler di ikke så mye ladetrykk pga høy komp. Kan ikke se for meg mere enn 450-500 hk med org bunn. Se inne på www.pure-pf.com der finner du en del info
oddis Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Kilander gutta bremsa vel 875hk på orginalt modifiserte deler. Du skal ha en BRA mapp for å få slike effekttall til å vare på orginale deler. Smidde stempler og råder har jo også blitt sykt billig de siste årene. Jeg anser det som idioti å risikere å havarere en såpass dyr motor som S38B38 kun fordi man ikke har lyst til å kjøre smidd. B38 er "et par" hakk dyrere enn B36.
dunderdo Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Der er et par ulemper med S38B38 som S38B36 motoren ikke har. Det første er jo pris. Er også mye enklere å finne deler til B36 motoren. Å det værste med B38 motoren er att blokka har en tendens til å sprekke lett. Du kan risikere å kjøpe ei blokk som er sprukket eller vil sprekke. Kan eventuelt se på S50B30 eller S50B32. Det er jo sterke motorer begge to.
OleTommy Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe.. andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38???
oddis Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38??? Blokkene har ulik borring. Som sagt, du skal ha en BRA mapp for å få det til å holde. Dog er det ikke mange hektoer som skal til for å blåse 450hk i en S38 S38B38: http://bmwe34m5.com/articles/S38B38_TechnicalInfo.pdf
dunderdo Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38??? B36 har 10:1 ikomp mens B38 har ???? Men drit i B38.. Ingen som bygger turbo på den. Du kan få en helt smidd bunn for det som er i prisforskjell på di motorene der. S38B36 =
OleTommy Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38??? B36 har 10:1 ikomp mens B38 har ???? Men drit i B38.. Ingen som bygger turbo på den. Du kan få en helt smidd bunn for det som er i prisforskjell på di motorene der. S38B36 = ja mn så lenge eg har b38 i bilen så e d vel litt dumt å kjøpe ny motor
OleTommy Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38??? Blokkene har ulik borring. Som sagt, du skal ha en BRA mapp for å få det til å holde. Dog er det ikke mange hektoer som skal til for å blåse 450hk i en S38 S38B38: http://bmwe34m5.com/articles/S38B38_TechnicalInfo.pdf nei d er sant mn d eg er ute etter er hvor mye di tåler orginalt. 450hk skal ikkje vere no problem mn tenkte om di tåler 0,5 eller 1bar orginalt.me et bra mapp,er d ingen som har hatt disse motorene me turbo uten å ha bytta alt av orginale deler?
336mik Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Jeg har prøvd med orginal innmat,og den dør på 0.4 uten datasprut ihvertfall. Er riktignok en b36 jeg har da.
OleTommy Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Jeg har prøvd med orginal innmat,og den dør på 0.4 uten datasprut ihvertfall.Er riktignok en b36 jeg har da. dør? klarer di ikkje mer? er d orginalsprut
336mik Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Dør som i at olja di blir litt tjukk fordi den er full i aluminiumsbiter fra stemplene dine. Orginalsprut ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå