Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke akkuart noe fasitt svar på det, spørs om du har nye lager, stempelringer osv eller hvor slitt det som er der fra før er.. mye som spiller inn, men de tåler nok ganske mye før det smeller

Skrevet

Kilander gutta bremsa vel 875hk på orginalt modifiserte deler.

Du skal ha en BRA mapp for å få slike effekttall til å vare på orginale deler.

Smidde stempler og råder har jo også blitt sykt billig de siste årene. Jeg anser det som idioti å risikere å havarere en såpass dyr motor som S38B38 kun fordi man ikke har lyst til å kjøre smidd. B38 er "et par" hakk dyrere enn B36.

Skrevet

Der er et par ulemper med S38B38 som S38B36 motoren ikke har. Det første er jo pris. Er også mye enklere å finne deler til B36 motoren. Å det værste med B38 motoren er att blokka har en tendens til å sprekke lett. Du kan risikere å kjøpe ei blokk som er sprukket eller vil sprekke.

Kan eventuelt se på S50B30 eller S50B32. Det er jo sterke motorer begge to.

Skrevet

er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..

andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38???

Skrevet
er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..

andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38???

Blokkene har ulik borring.

Som sagt, du skal ha en BRA mapp for å få det til å holde. Dog er det ikke mange hektoer som skal til for å blåse 450hk i en S38 8)

S38B38: http://bmwe34m5.com/articles/S38B38_TechnicalInfo.pdf

Skrevet
er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..

andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38???

B36 har 10:1 ikomp mens B38 har ????

Men drit i B38.. Ingen som bygger turbo på den. Du kan få en helt smidd bunn for det som er i prisforskjell på di motorene der.

S38B36 = :headbang:

Skrevet
er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..

andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38???

B36 har 10:1 ikomp mens B38 har ????

Men drit i B38.. Ingen som bygger turbo på den. Du kan få en helt smidd bunn for det som er i prisforskjell på di motorene der.

S38B36 = :headbang:

ja mn så lenge eg har b38 i bilen så e d vel litt dumt å kjøpe ny motor

Skrevet
er ikkje blokka lik på b36 og b38 motoren? tenkte ikkje å ta ut 800hk da mn tenkte på 450+ d bør jo holde en stund hehe..

andre bmw motorer tåler jo sinnsyk mye hk orginalt før noe ryker. ingen som vet org komp på b38???

Blokkene har ulik borring.

Som sagt, du skal ha en BRA mapp for å få det til å holde. Dog er det ikke mange hektoer som skal til for å blåse 450hk i en S38 8)

S38B38: http://bmwe34m5.com/articles/S38B38_TechnicalInfo.pdf

nei d er sant mn d eg er ute etter er hvor mye di tåler orginalt. 450hk skal ikkje vere no problem mn tenkte om di tåler 0,5 eller 1bar orginalt.me et bra mapp,er d ingen som har hatt disse motorene me turbo uten å ha bytta alt av orginale deler?

Skrevet
Jeg har prøvd med orginal innmat,og den dør på 0.4 uten datasprut ihvertfall.

Er riktignok en b36 jeg har da.

dør? klarer di ikkje mer? er d orginalsprut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...