maurtin Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Hey Har bestilt meg frontfanger som er klar til lakk. I den sammenheng lurte jeg på om det er mulig å lakkere en slik på egenhånd, eller om det er et døfødt prosjekt. Tenkte da på å kjøpe lakk fra BMW på sprayboks i min fargekode, Er ikke store flater på en E36 M-front.. Om det ikke er noen god idè dette så er det likevel ikke værre enn å få det gjort på verksted, kan vel ikke koste stort mer enn 1500? Er ikke store flater på en E36 M-front. Noen erfaringer/tips? har null erfaring med lakkering bare så det er sagt MVH
RobertN Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Har vel prøvd dette en gang før jeg, det som er problemet er at den klar lakken du får på spray er rett og slett ubrukelig så du må på et lag med skikkelig klarlakk for og få det ordentlig etter min mening.
Steffan C Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Utifra at du ikke har noen erfaring med lakkering, så syns jeg ikke du skal lakke en hel fanger. Bør prøve deg litt frem på noen felger, speil eller noen små lister f.eks. Og en så stor ting som fanger, bør absolutt lakkeres med sprøyte, riktig trykk og tørr luft . Fins heller ikke noe kjipere enn dårlig lakkerte detaljer/utstyr, hvis resten er strøkent...
Ad|oS Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Du sier 1500kr for lakkering hos noen som kan det!? Er nok en del for lite... Koster som regel en del mer da de skal ha oppvarming av lakkboks+++, så komer gjerne på 3-4tusen
vetu03 Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Les litt her;) http://www.bilforumet.no/lakk-karosseri ... triks.html
maurtin Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Lakken er strøken ellers.. Har noen felger og øyelokk som skulle fått seg litt lakk så kanskje best å prøve det først.. Noen som har prøvd og faktisk fått bra resultat?
vetu03 Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Jada, øyelokk og sånt smått er ikke verdens vanskeligste ting å få fint. Har en kammerat som har lakket øyelokka på bilen med en sprayboks som fulgte med bilen, ser helt strøkent ut.. Ingen ting å si på det. Men du skal jo ha litt grunnlegende erfaring forde da, som f.eks å ikke holde sprøyta/boksen helt klin inntil;) er sånne små ting. hehe
maurtin Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 Du sier 1500kr for lakkering hos noen som kan det!? Er nok en del for lite... Koster som regel en del mer da de skal ha oppvarming av lakkboks+++, så komer gjerne på 3-4tusen 3-4000 Kan jeg nesten ikke forestille meg, fikk sparklet en skjerm, grunnet den og panser samt lakkert de for 3500 på et lakkverksted her
Schnellfahren Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Du vil vel få et generellt bedre, jevnere og bedre holdbart resultat hvis det gjøres av fagfolk. for ikke å snakke om den nesten nøyaktig samme fargenyansen..... Kontakt en fagmann Man borrer ikke i egne tenner vet du, det må tannlegen ta seg av Men småting som øyelokk kan man fint klare selv, ta deg god tid bare, og spray på tynne lag! 2-3 lag med grunnung, 3-4-5 lag med lakk og 2-3 lag med klarlakk.
Superbeetle Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Vanskelig å få like bra glans på store flater med sprayboks også... OG den tåler ikke avfetting etc like bra som 2k lakk..
Rovderacing Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Kan no alltids hjelpe dej å lakke den martin..vist du ve da.
maurtin Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Skrevet Mars 6, 2008 jo d hadde våre snydens! Har du lakkutstyr?
Rovderacing Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 japp.. men ej reise mandag igjen da, so vi må ta det om 14 daga vist det passa..???
Ad|oS Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 Du sier 1500kr for lakkering hos noen som kan det!? Er nok en del for lite... Koster som regel en del mer da de skal ha oppvarming av lakkboks+++, så komer gjerne på 3-4tusen 3-4000 Kan jeg nesten ikke forestille meg, fikk sparklet en skjerm, grunnet den og panser samt lakkert de for 3500 på et lakkverksted her Da har du fått det VELDIG billig syns jeg...
maurtin Skrevet Mars 7, 2008 Forfatter Skrevet Mars 7, 2008 Rovderacing: Supert! jau er ikke hast, har ikke fått fangeren enda uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå