Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjøp deg noen eksentriske foringer og Gruppe N topplager forann så får du mere camber forann. Er jo en bane bil du sier at du lager. Med de orginale foringene du putter på der kan jeg garantere deg at hjulene flytter på seg når du bremser hardt. Kjøp E30M3 foringer, der er manssiver og exentriske.

Husker ikke om det skreiv det før men trodde jeg bestilte foringer fra M3, men det viste seg at mekonomen bare hadde disse til M3. Glante litt på det da og det så ut som de første årgangene av M3 hadde sånne vanlige sentrerte foringer. Unasett så holder de så lenge de holder. Bytter senere :) Må til med noe camberjustering ja. Er ikke så ille pris på justerbare K-sport for eksempel. Me får se ka så skjer!

Ser jo bra ut det der.

Måtte du til med dyr lakksprøyte, eller lar det seg gjøre å få greit resultat med en billig en? Hva med kompressor? Må det svære greier til for å holde det gående?

Jo takk for det. Er jo selvsagt ikke noe showlakk detta, men det var ikke det som var tanken heller.

Veit ærlig talt ikke om sprøyta er dyr eller ikke. Tror ikke den er billigst og heller ikke av de dyreste. Den sprøyta hvertfall mye finere enn den første billig sprøyta jeg testa. Den billige hadde en tendens til å "spytte" litt vel selv når vi tynna ut lakken.

Har forresten hørt en del positivt om den dyreste de har på biltema, men jeg har jo ikke prøvd ded selv da.

Har en ganske stor kompressor, men når Rune lakka bilen sin i fjor var det ikke så store kompressoren han brukte i allfa fall. Går jo på lavt trykk så skal vel ikke allverden til. :)

Hilsen Trond

Glemte å skrive det, men du må kjøpe foringer som er på M3 ifra -88. Du har rett i at de første M3ene kom med standard foringer.

Skrevet

Monterte fram bremser i kveld og tok en liten prøvetur. Ole kom innom å holdt meg med selskap også. Første turen gikk ikke helt som jeg håpa på egentlig. Når vi kom til bensisnstasjonen hadde møkka hoppa i nødprogram igjen. Skal ikke væra lett detta. Det har jo ikke pleid å skje før det har blitt litt skikkelig gassing, men nå kom problemet også ved skikkelig søndagskjøring. Reiste hjem igjen og dra av batterikablen for å nullstille. Etter noen minutter uten strøm var den selvsagt god som gull igjen. Helt til jeg rygga fram og tilbake noen turer da selvsagt, da var det på'n igjen.

Da begynte vi å gruble litt og kom fram til at vi skulle prøve å ta bort den kjekke lille boksen som fjerner hastighestsperra på 250km/t. Tok en prøvetur og fikk ingen problemer. Må si jeg er litt mer positiv nå enn for noen timer siden. Er jo ikke sikkert det er i orden enda, men må prøve mer i morra.

Tok noen bilder igjen da:

mkm1qmofckpbigxp8uyq.jpg

xilgbnpb4ks3m9su13g0.jpg

Legg merke til den konsentrerte "Jada, jeg veit kameraet er oppe"-minen til Ole :D

aekvxg6r2vuq5pec7p1h.jpg

Hilsen Trond

Skrevet

dette blei bra trond. suns den ligner mer og mer på min jeg nå, hehe. vi får ta en ny bildekveld med marius med alle banebila våres samla nå som alle er kjøreklare omtrent.

til ole: ikke dra inn magan så fælt a, kinna dine blir så store:P hehe

mvh

Thorbjørn R

Skrevet
dette blei bra trond. suns den ligner mer og mer på min jeg nå, hehe. vi får ta en ny bildekveld med marius med alle banebila våres samla nå som alle er kjøreklare omtrent.

til ole: ikke dra inn magan så fælt a, kinna dine blir så store:P hehe

mvh

Thorbjørn R

Hehe.. sånn er det å bygge sånn E30-dusinvare, skjelden man kan finne på noe nytt ute å gjøre det grisestygt der :) Nå ligger jo budsjettet ditt betraktelig høyere enn mitt da, så jeg henger langt etter på felg og gadgets siden. Må huske at denne er renovert med gamle deler fra bilen din da, din snobb :lol:

Ja Marius snakka om å være med til søndag'n så da knipser han nok noen blinkskudd.

Hadde vært morro om alle vi pojkarna med hvite biler og gule lys kunne få kjørt helga nå!

Skrevet

hehe joa, ligger kanskje litt høyere men det syns ikke fra avstand. kanskje felga men thats it! snobb du liksom:P hehe

marius blir med ja. da får vi håpe han stiller seg og tar bilder i svinga nå da. kjedelig med rett fram bilder når vi liker oss best i svinga med skrens hehe. sitter han på med deg eller skal han og ole kjøre 320?

bilen min er hvertfall klar for helga, har fått shimsa diffen nå, og fått hengern og lånt dravogn nå, så da mangler egentlig bare hengerlappen:P hehe.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet
hehe joa, ligger kanskje litt høyere men det syns ikke fra avstand. kanskje felga men thats it! snobb du liksom:P hehe

marius blir med ja. da får vi håpe han stiller seg og tar bilder i svinga nå da. kjedelig med rett fram bilder når vi liker oss best i svinga med skrens hehe. sitter han på med deg eller skal han og ole kjøre 320?

bilen min er hvertfall klar for helga, har fått shimsa diffen nå, og fått hengern og lånt dravogn nå, så da mangler egentlig bare hengerlappen:P hehe.

mvh

Thorbjørn R

Dæven detta blir saker. Da blir det kolonne nedover visst bilen min bestemmer seg for at en vil fortsette å gå. Ole ville sitte på i Spøkelsesbilen sa han :)

Skrevet

Detta ble jo veldig bra Trond! Racelakk sa du, dette er jo nesten profflakkering..! Racelakk så jeg for meg varer fra den lokale malersjappa. Det ble meget bra resultat vil jeg si!

Boks for å fjerne 250km/t sperra, det har jeg ikke fått med meg. Hva er det? Noe du har montert i etterkant? Trodde de bytta chip'n inne i ECUn ved bortkopling?

Og jeg la først merke til det nå, har du ikke turteller!?!? Kjører til det smeller på sperra? 8)

Skrevet
hehe okay. har plass til en jeg oxo men veit ikke hvor mange vi blir da. var no snakk om at søstra til nina sku væra med oxo?

mvh

Thorbjørn R

Vi finner nok ut av plasseringene etterhvert. Veit ikke riktig hvor mange som blir med denna gangen jeg, men er jo en del som sier de har tenkt på å ta turen da.

Detta ble jo veldig bra Trond! Racelakk sa du, dette er jo nesten profflakkering..! Racelakk så jeg for meg varer fra den lokale malersjappa. Det ble meget bra resultat vil jeg si!

Boks for å fjerne 250km/t sperra, det har jeg ikke fått med meg. Hva er det? Noe du har montert i etterkant? Trodde de bytta chip'n inne i ECUn ved bortkopling?

Og jeg la først merke til det nå, har du ikke turteller!?!? Kjører til det smeller på sperra? 8)

Takker for det. Mangler nå litt på profflakkering da, den er litt grov i lakken. Må jo si at jeg ble overraska over at det ble såpass resultat første gangen. Måtte jo ta 2 forsøk for å treffe med blandinga og få litt trening. Det blandingsforholdet de oppga i butikken ble jo tjukt som sprøytesparkel. Fikk hvertfall retta ut noen småfeil i grunnarbeidet da :wink: Lakken er kjøpt på et lokalt malerfirma den :)

Ja, satt en sånn liten "blackbox" som er lodda inn på ledningen til hatighetssperra rett før ecu'n. Vil tippe den "forsinker" signalet så sperra ikke får den frekvensen den er ute etter for å kutte. Den er koblet til strøm også. Står også TÜV-godkjenningsnummer på den og greier. Tror denne er tenkt for de som ikke ser behovet av en chip men alikevel har lyst til å presse over 250km/t. Jeg og Ole ble enige om at det ikke var nødvendig å presse bilen min over 250, da ville ikke han sitte på lenger sa han og jeg tror jammen jeg er enig :) Dessuten er den vel ikke giret for mer enn rundt 240 med dagens utveksling.

Dårlig med turteller enda ja. Må kjøre på gehør :-({|=

Hilsen Trond

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...