Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er og tester hjernen sin i en orginal m3 nå så vi får se hva som skjer. han sku vel handle ny hjerne av han hvis den han hadde var kaputt.

mvh

Thorbjørn R

• 2 weeks later...
  • Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Heisann!

Nå har e30'n bestemt seg for å gå som den skal igjen da. Det ekke dårlig. Har bytta Luftmassemåler siden den jeg fikk med viste seg å være fra M60 V8, ny TPS, E36 bensinpumpe, annen veivaksel sensor, prøvde et annet sett colier også var jeg en tur i tønsberg hos en trivelig kar som kaller seg KS på bmwccn som testa ecu min i sin bil. Men det hele ser ut til å koke ned til dårlig kontakt i den store kontakta til ECU'n. Men det viktigeste er at den virker nå. Tror kanskje den ble redd for å stå hjemme i grasjen nå i ferien.

Har også satt på annen diff fra en 524td med 3,15 utveksling, så nå er den likt gira som hvertfall en 94mod M3. Satte også inn bremseenheten fra e36 delebilen min og nye lagre i denne diffen. Ble helt annen bil å kjøre uten den helvets ulinga fra den gamle diffen også blir ikke motorbremsen så sterk lenger.

I og med at vi reiser på tur i morra er det også nå fullt intriør i bilen igjen. Er fortsatt det gamle blå med helt utslitte seter, men det ekke så nøye :) Thorbis kællen var også såpass OK at han lånte meg banehjula sine til turen. Det gjorde ganske mye for utseende sin del gitt. Må nok skaffe meg et sett litt snyggare hjul selv også :)

Det blir en skikkelig pojk-tur i år, vi er 6 stykker i 3 biler som reiser mot bilenes moderland og Nürburgring i morra tidlig (var tanken at vi skal lage et lite reisebrev på forumet her). Håper for all del at ting går litt bedre enn i fjor og at jeg setter en rundetid på under 2,5 time BTG som gutta sier 8)

Marius som blir min co driver den neste uka tok noen bilder av bilen i går da vi var på biltilsynet å veide den. Den veide forresten 1150 kg med nesten full tank og 1300 med oss i.

4cwlqrq1rpmyef2tbv3s.jpg

tjtvwzhifrf051eo9tdv.jpg

Hilsen Trond

• 2 weeks later...
Skrevet

Har vaska 745'n i dag etter noen dumme fulger hadde gått seg en tur over den med skikkelig møkkete bein :) Måtte ha den fram uansett da jeg har bytta bort felgene som satt på den når jeg kjøpte den. Rygga også en liten tur i og med at det er det enste den bedritne automatkassa vil være med på 8)

vepp46oy8526psjwt7qo.jpg

klgjfnq3yn2tk1ho0zb5.jpg

Hilsen Trond

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei igjen!

Nå er det lenge siden det har skjedd noe i denna tråden gitt. Har bare vært mye fram og mer tilbake i garasjen også så derfor at det liksom ikke vært så mye å skrive om her. Men nå ser det ut til at problemene er løst? Bytta ledningsnett på motoren forrige helg og nå har den gått som den skal hver dag til jobb, en tur til skien og en tur på bane i går.

Var fast bestemt på å selge den unna så fort jeg fikk den til å gå skikkelig, men etter litt sårt etterlengta banekjøring i går ble jeg frista til å beholde den en sesong til :) Det er jo kanskje det mest fornuftige også. For visst jeg skal benytte seg av den selvinnsikten jeg har blitt tildelt så sier vel den klart i fra at jeg ikke rekker å pusse opp 745 og bygge ny banebil på en vinter. :lol: Visst jeg beholder den kan det jo kanskje bli muligheter for litt iskjøring i vinter også. Men men jeg må tenke litt på hva jeg skal gjøre. Er det forresten noen interesse for en sånn bil om dagen?

Scampi her på forumet la ut et par bilder fra i går jeg tar sjansen på å linke til her. Har du noe i mot det Scampi er det bare å si fra :)

DSC_3427.jpg

DSC_3443.jpg

Hilsen Trond

Skrevet

Scampi her på forumet la ut et par bilder fra i går jeg tar sjansen på å linke til her. Har du noe i mot det Scampi er det bare å si fra :)

Neinei, bare kult at folk liker bildene og vil bruke dem 8)

Synd det ikke var bedre lysforhold, ellers hadde bildene blitt dritbra tror jeg...bra kjøring også ;)

Skrevet

Synes jeg så bilen din mellom skien for ikke lenge siden. Husker ikke når, var det i forrige uke en gang a tru? Hmm.. Eller i helga? Nå er jeg usikker... Liknet veldig værtfall..

Skrevet

Neinei, bare kult at folk liker bildene og vil bruke dem 8)

Synd det ikke var bedre lysforhold, ellers hadde bildene blitt dritbra tror jeg...bra kjøring også ;)

Takk for bildene! Synes ikke de ble så værst jeg, skal jo godt gjøres å få bilde bedre enn det været var :)

Synes jeg så bilen din mellom skien for ikke lenge siden. Husker ikke når, var det i forrige uke en gang a tru? Hmm.. Eller i helga? Nå er jeg usikker... Liknet veldig værtfall..

Stemmer nok det. Jeg, Thorbis og RuneB var å henta M535i'n til Rune der på torsdag. Hvor så du meg? Var jo en del bmw'r å se nede i området der :)

Så deg kjøre på Rudskogen om lørdagen. Rimelig bra kjøring må jeg si. Bilen gikk jo bra også.

Hva slags diff har du på denne?

Jeg veit ikke helt med kjøringa jeg, men visst du sier det så :wink:

Satt sammen en 188-diff fra en 524td med 3,15utv med diffbremsen fra e36 delebilen jeg kjøpte. Så den er likt gira som en e36 m3.

Hilsen Trond

Skrevet
Stemmer nok det. Jeg, Thorbis og RuneB var å henta M535i'n til Rune der på torsdag. Hvor så du meg? Var jo en del bmw'r å se nede i området der :)

Jeg tror muligens jeg så deg et par ganger men ganske sikker jeg så deg kjøre forbi Wattenberg (Shell) på kvelden og videre oppover.. :)

Skrevet

Jeg tror muligens jeg så deg et par ganger men ganske sikker jeg så deg kjøre forbi Wattenberg (Shell) på kvelden og videre oppover.. :)

Blir det den stasjonen som ligger i den slakke bakken etter rundkjøringene på vei mot Siljan? Så det stod en del folk og biler der hvertfall. Da lå det i såfall en nydelig blå M535i foran meg :)

Hilsen Trond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...