Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Motorene er like, motorfestene passer IKKE, og du må og bytte bunnpanne.. innsprøytninga er ikke lik.. men da kan du enten bytte topp, eller flytte over fordeler og elektrisk.. ellers er de like.. lykke til:) foresten heter e28 2.5 motoren M30b25, ikke m20 b25, e34 er levert med m20 b25, samme som står i e30, men med mindre modifikasjoner som peilepinne, bunnpanne o.l..

MEN, hvorfor e34 i steden for e28?? er jo en myyye morsommere bil E28:D

Skrevet

Så jeg må altså demontere både innsug, topp og andre diverse sensorer for å få dette til å funke i min e34?

Kan jeg la være å bytte topp? Slik at jeg slipper ny topp-pakning osv..

Hvordan blir det med fordeleren? Passer den i toppen på e28 motoren, eller må jeg gjøre noe der?

Skrevet

Vil det passe _RETT_ over?

Så noen skrev noe om en kamakselsensor ellernoe? Som sto på kammen på den ene motoren og sviinghjulet på den andre?

Uansett, det jeg vil frem til, er det mulig å få en E28motor nedi en E34 uten ALT for mye arbeid? Og jeg trenger ingen nye deler? Som pakninger osv?

Skrevet

Jeg mener huske å ha lest at det er forskjell på plassering av motorfester på blokka på motorer før 87 og etter 87, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller skaffa en M20B25 fra en E34 :)

Skrevet

Ah.. Hvis det er så utrolig mye tull med å få inn en slik motor (e28), tror jeg heller jeg skal se etter en 525 motor fra en e34.. :P

Er vel mer eller mindre plug and play der?

Hva ligger en 525 motor på i pris forresten? Med girkasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...