Psyfoon Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Kjøpte meg ny bruktbil for en stund siden. Har ikke fått tatt noen skikkelige bilder før nå, så da legger jeg ut en del siden dere er så glad i bilder Bilen er en 2002mod 318i Touring facelift med 2.0 143hk motoren. Bilen har gått 128.000km. Kjøpte den brukt hos forhandler. Fargen er orientblå met. utstyrslista er følgende utover standardutstyr: 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 279 LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 45 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR 386 ROOF RAIL 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 435 WOOD TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 473 ARMREST, FRONT 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 520 FOGLIGHTS 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 550 ON-BOARD COMPUTER 650 CD PLAYER 661 RADIO BMW BUSINESS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 710 M LEATHER STEERING WHEEL 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 818 MAIN BATTERY SWITCH 842 COLD CLIMATE VERSION 862 DEF.OF EXHAUST STANDARD I COC DATASHEET 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION Så langt må jeg si meg godt fornøyd med bilen. Den er herlig å kjøre, brukbart drag i motoren, deilig ratt og gode seter. Meget sportslig i forhold til min gamle originale 95 525td, for å si det sånn Det jeg ikke liker så godt er f.eks. at fjæringen er litt vel hard/skarp på dårlige vinterveier og i hull, motoren synes jeg støyer en del høyt oppe i registeret og den høres litt anstrengt ut. Setene synes jeg burde gått å senke mer ned, selv med mine 1.74m på strømpelesten føler jeg at jeg sitter rimelig høyt oppe. Kan vanskelig forstå at en person på over 1.90 får nok takhøyde i denne bilen (ja, den har takluke). I tillegg kommer armlenet for høyt oppe i forhold til min sittestilling og min høyde. Jeg synes ikke denne bilen er like avslappet å kjøre som min gamle E34 (men det er vel kanskje meningen også). Det føles mest naturlig å ha begge hendene på rattet for det meste. En del mer hjulstøy i forhold til E34'en. Ellers har jeg fått montert Supersprint rustfritt eksossystem og har planer om å anskaffe noen pene 17" eller 18" felger til sommerhjula etter hvert. Og så til bildene: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 ser ut som en veldig flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Like fin her som på bmwccn.no Synes det ser ut som en veldig fin bil! Men ville nok tatt bort M-emblemet, i hvertfall da det ikke er M-tech. Sette på fine felger så er det tut og kjør spør du meg Det med sittestilling må nok ha en sammenheng med E34'en for jeg føler jeg sitter veldig lavt i min egen når setet er helt nede. Jeg liker å kjenne veien så synes det bra med stiv bil jeg da. Men så kjører jeg den heller ikke daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 Takk for tilbakemelding ja. Får se hva jeg gjør med M-merket, det er jo klistret fast, redd for at lakken kan ta skade eller at det blir sittende limrester igjen. Dessuten synes jeg det gjør mye visuelt med hekken som ser litt "naken" ut uten emblemet. Et alternativ er jo selvfølgelig å feste et 318i merke der M-merket står, men vi får se.. Sittestillingen er nok vanesak, det samme med understellet. Det tar noen uker å bli skikkelig vant til en bil og jeg merker at jeg liker bilen bedre og bedre for hver dag Kjørte faktisk min gamle E34 her om dagen, siden en kompis kjøpte den. Det var helt forferdelig! Tynt bussratt, tung clutch, ekstrem treg i forhold. Men komfortmessig synes jeg E34'en er et hakk foran. Men det ofrer jeg gjerne for 3'erens kjøreegenskaper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Litt fiskesnøre og sitrusrens før en polish gjør underverker om du vil ta bort merket. Tok selv bort 320d merket på min og det var enkelt å ta av og synes ikke at det har vært der. Er selvfølgelig en smakssak, men synes det blir litt feil med et M-emblem om det ikke er noe som er "M" ved bilen. (Altså M3, eller til nød M-tech. Ville ikke hatt M-emblem på min som er M-tech, men det er da også min smak ) Hvilke felger kunne du tenke deg for sommeren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Flott bil du har, Arnstein! Enig i at du bør fjerne M-merket, men synes du burde få bort trelistene inni bilen også. Sånt hører hjemme i båter og gamle Jaguarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 Det er jo M-tech sportsunderstell og M-tect ratt + girkule som er levert originalt på bilen, så det eneste som mangler for at det skal være en fullverdig M er eksteriørstylingen. Egentlig er det jo feil at BMW leverer M-ratt og girkule på en bil uten M-pakke også, så egentlig burde jeg fjernet M-emblemene på ratt og girkule også da, for å være pertentlig her? Felgene jeg ønsker for sommeren er M dobbelteke 68 i 17" som ble levert originalt med M-pakken på E46 facelift. Bilen kommer til å bli brukt mye på langkjøring og dårlig vei, så jeg ønsker å beholde litt komfort, derfor tror jeg ikke det blir større enn 17" i denne omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2008 Flott bil du har, Arnstein! Enig i at du bør fjerne M-merket, men synes du burde få bort trelistene inni bilen også. Sånt hører hjemme i båter og gamle Jaguarer Hehe, tror ikke det er noen interiørlister som passer bedre til den fargekombinasjonen på interiøret mitt enn nettopp de trelistene som er der. Er vel derfor disse leveres kun med hellbeige skinnpakken fra fabrikk. Har sett en tilsvarende med alu.lister og det så iallfall ikke fint ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 De felgene gjør seg veldig godt på den bilen synes jeg. Er vel forskjell på M-tech understell og sportsunderstell med at M-tech understellet har noen stag som ikke er på vanlig sportsunderstell. Det ble jeg i hvertfall fortalt da jeg undersøkte dette ifbm. kjøp av bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå