Flashtrack Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Hei, jeg har bare et lite forsikrings spørsmål ang ombygging. Hvis jeg kjøper f.eks. en BMW 320 som er ombygd til M3 286hk. Så er det noen som skriver at jeg kan sette forsikring som 320, og det blir billigere. Er det noe lurt? åsten fungerer det med forsikring hvis jeg kjører på noen? Eller er det bare sånn at motoren din blir ikke forsikret hvis du krasjer? Så burde jeg forsikre den som M3 da eller som 320? -Takk > Mvh Tommy
Øyvind L. Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Du får ikke noe annen forsikring enn til en 320 så lenge VIN nr er 320.. Du kan få ekstra forsikring i noen selskap. Hvis ikke den er godkjent hos BT så er det ikke sikkert du får forsikret den i det heletatt hvis du sier at den er ombygd. Kjører du på noen og feks en blir stygt skadet eller drept og bilen ikke er godkjent så sliter du.. Å godkjenne ditt prosjekt er blitt så og si umulig siste året. Er nye regler i norge der TÜV papirer ikke hjelper.
Flashtrack Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Takk for svar, har funnet en på finn.no..og det står den er godkjent som m3..men allikevel kan man forsikre den som 320..men det jeg burde er og forsikre den som m3 allikevel ? eller hvis ikke det går, prøve ordne extra forsikring som du nevner?
BreitBau Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Det som skjer er at du ikke får igjen for noe mer enn en 320. Også spørs det litt på forsikringsselskap men som regel blir de forbanna om du ikke har sagt til de at bilen er ombygd... Da kjører du i en annen "klasse" enn den du skulle vært i med tanke på motor osv.. Skade/tyveri statistikken for en 320 er annerledes enn M3 vet du.. Men mange som ville forsikret de som 320i i sånne saker.. Skal du kjøpe ombygd bør du vite hva du skal se etter.. mange snarveier som blir tatt.. Shims på mellomakslingo osv..
Flashtrack Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 takk for svarene..men kjøper meg bare en orginal en istedet. Ikke no stress
jensemann23 Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 hvordan blir dette ved ombyggning ti 325 fra 318i? Er det også blitt umulig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå