Truls 87 Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Kom ut i morges og alt virket som det pleier. Men plutselig la vi merke til at alt som skulle være i haskerommet lå strødd rundt inni min fars E36. Gikk rundt bilen og der var døra brutt opp! Sjekket så garasjeporten og den også var brutt opp. Fant fort ut at alle hjulene som lå lagret der inne var borte. -2 stk 8 X 18 org BMW felger med 225 40 18 sommerdekk -2 stk 8,5 X 18 org BMW felger med 255 35 18 sommerdekk -4 stk 8 X 17 org BMW felger med 225 45 17 nesten ubrukte høyhastighets vinterdekk -4 stk 7,5 X 16 org BMW felger med 205 55 16 vinterdekk + en E36 førerdør med skader for 10 - 15 000. Noen som vet hvordan det er med forsikring og hjul lagret i låst privat garasje?? Er så forbanna irriterende at folk ikke skjønner forskjell på sitt og mitt!!!!!
maurtin Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Herregud så provoserende! Innboforsikring skulle vel dekke det? viss du har det da
BreitBau Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Er litt usikker.. Men fikk beskjed fra min "agent" at felgene ikke var godkjent for å ligge løst i garasjen.. Hvis de er montert, ja.. Hvis ikke.. nei.. Så jeg har de låst inn i huset.. for DER går det på innbo...
opt Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Det burde vært nakkeskudd for slikt svineri Jeg vil tro garasjen er en del av innboforsikringen, men det er sikkert mange varianter, du får nok svar hos ditt forsikringsselskap. Legg ut bilder av felgene som forsvant og litt mer info om dekktype etc, så kan man følge med om de skulle dukke opp for salg, er vel ikke så stor sjanse, men man vet aldri.
rottert Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Kjipr. Blir forbanna inni meg nå. Fikk meg til å vurdere å sette opp et billig overvåkningskamera i garasjen...
Truls 87 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 håper virkelig at forsikring dekker... Har regnet litt nå, og listepris på alt som ble tatt er på 66 795,- + skadene på E36n
BMWtotti Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Har forsikring hos Gjensidige, og jeg mener det sto at deler som ikke var montert på bilen (dekk/felger) skal holdes innelåst i bygning. Slik jeg tolker det så skal forsikring dekke dette, men det beste er vel å snakke med de og høre hva de sier. Får håpe det ordner seg for deg. Utrolig kjipt når sånt skjer.
Truls 87 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Har forsikring hos Gjensidige, og jeg mener det sto at deler som ikke var montert på bilen (dekk/felger) skal holdes innelåst i bygning.Slik jeg tolker det så skal forsikring dekke dette, men det beste er vel å snakke med de og høre hva de sier. Får håpe det ordner seg for deg. Utrolig kjipt når sånt skjer. Så det er altså bilforsikringen?? garasjen er jo en låst byggning... Trodde det gikk gjennom innbo forsikringen jeg..
BMWtotti Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Har forsikring hos Gjensidige, og jeg mener det sto at deler som ikke var montert på bilen (dekk/felger) skal holdes innelåst i bygning.Slik jeg tolker det så skal forsikring dekke dette, men det beste er vel å snakke med de og høre hva de sier. Får håpe det ordner seg for deg. Utrolig kjipt når sånt skjer. Så det er altså bilforsikringen?? garasjen er jo en låst byggning... Trodde det gikk gjennom innbo forsikringen jeg.. Ordrett fra forsikring i Gjensidige: "Deler av motorvogn som midlertidig er avmontert, skal være innelåst i bygning eller i rom i bygning, slik at det er egnet til å forhindre innbrudd, jf straffeloven § 147" Og "Ekstra dekk og felger skal være innelåst eller fastlåst i bygning" Er vel rimelig klart det her dersom garasjen var låst. Lykke til!
Truls 87 Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 takk for det.. får ringe litt rundt i morgen + ta en tur på politistasjonen og annmelde.. Må foresten skryte litt av politiet her. Når jeg ringte dem i morges fikk jeg beskjed om at jeg ville bli kontaktet av manglerud politistasjon i løpet av dagen, men allerede 5 minutter etter kom det en patruljebil hjem til oss og så på saken og sjekket om de kunne sikre noen spor. I morgen blir det innkjøp av bevegelses melder og lyskastere + varslingsystem inne i huset. ser for meg svær gul saftblander rett over senga eller noe liknende:P
Dirty Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 slikt er kjedelig MEN + en E36 førerdør med skader for 10 - 15 000. er det ikke bare å få lakket opp døra igjen for eventuelle riper og nytt plast på håndtaket. ? har de båret hål i døra`?
Truls 87 Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Har fått anmeldt hos politiet. har også skaffet forsikringspapirer som skal fylles ut i helgen.. Felger går på bil forsikring.. blir spennende å se hva vi får igjen for dem. Var hos GS og Autogrip og fikk nyprisen på det som ble tatt og alt i alt var det hjul for nesten 83 000!!! På E36n er det slått en skrutrekker el. gjennom dørplata og brekt i stykker hele området rundt lås og håndtak... Venter på takst nå. Mest sansynlig blir det ny dør. Denne koster hos GS 7066,- + lakk og montering så tenker jeg vi nærmer oss 15 000,- på verksted.
Kenny_ Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Første jeg tenker på er at her var det noen som visste hva de var ute etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå