Gå til innhold

BMW M535i - Turbo + E34 M5 understell og bremser, nye bilder

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Jau;)

tatt ut motor og gear.. TEXAS! "knust" clutch hus, blitt hull osv, hele trykkplate defekt osv. Kommer bilder senere. For opptatt med å drikke øl nå:)

Nyere 535 å gear settest inn imorgen. Turbo greiene blir ikke før nærmere våren/sommeren. Er litt avhenging av bilen atm sjø...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil under montering av nye clutchen eller? Hva skjedde?

Nope. 2 Gangen dette iår:S Og skjedde vist 2 ganger ifjor med gamle eier iflg kontakter jeg har, så de e no gale så ikkje e rett ein plass her ja.. Men skal finne det ut, så fikser jeg dte. En kompis med 240/740 har lyst å sette den inn i volvo. så vi får se.

Er muligt kast i svinghjul eller veivenden. Skal måle det opp, kanskje imorgen om jeg får tid:)

Skal også legge bilder opp imorgen. nå er det sengetid og pussy som må tilfredstillest pga for mye bil-skruing! høhø! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil under montering av nye clutchen eller? Hva skjedde?

Nope. 2 Gangen dette iår:S Og skjedde vist 2 ganger ifjor med gamle eier iflg kontakter jeg har, så de e no gale så ikkje e rett ein plass her ja.. Men skal finne det ut, så fikser jeg dte. En kompis med 240/740 har lyst å sette den inn i volvo. så vi får se.

Er muligt kast i svinghjul eller veivenden. Skal måle det opp, kanskje imorgen om jeg får tid:)

Skal også legge bilder opp imorgen. nå er det sengetid og pussy som må tilfredstillest pga for mye bil-skruing! høhø! :)

Her kommer noen bilder ifra Fredagskveldens skruing...:)

2 Kompiser var med å hjalp til, da jeg opererte kneet for få uker siden, å jeg er enda ikke heelt stø på den enda, så fikk god hjelp fra disse 2 "herremannene":)

DSC01787.jpg

Studering.

DSC01788.jpg

Alt det elektriske tatt bort osv, snart klar for å starte å løsne under.

DSC01791.jpg

Komplett eksos på vei ned.

DSC01793.jpg

Tata

DSC01794.jpg

Senking av motor.

DSC01796.jpg

Snart helt ute.

DSC01797.jpg

Og hva har så skjedd her:S

DSC01799.jpg

DSC01800.jpg

DSC01802.jpg

Ikke bra...

DSC01803.jpg

DSC01804.jpg

Her ser dere hva som har skjedd... Her skal det egentlig være 2 trykkplater. Er 3 av disse irundt på trykkplate huset.

DSC01805.jpg

Ser ut som en har gått amokk med vinkelsliper:P

DSC01806.jpg

Skal få GS til å få betale for nytt clutch hus å ja gitt, eller gi meg kompensasjon på deler hos dem. Clutchen og trykkplata er tross allt bare 4-5 uker gammelt!

DSC01807.jpg

DSC01808.jpg

Jeg skal få målt veivenden og svinghjulet for evt kast også.

DSC01814.jpg

Tomt her nå:( Men skal hente nyere motor og gear idag, så skal få begynt å byttet dette ikveld.. Satser på at allt blir igjorden også, til dens da maiden journey på ca 20 mil imorgen tur retur Sunndalsøra til Moldestukets treff;) For den som er der og ser meg, bare kom og ta en prat! (Jeg spankulerer nok med digitalt kamera og videokamere og en BMW caps;P )

Det kjem update laters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E12 motor som satt i bilen din? Med tanke på fordelerplassering

Er ivertfall 1gen M30B35 som sto i, hva det opprinnelig har stått i vet jeg ikke.

Men kommer orginal M535i motor i nå:) Ca 87/88mod, siste som kom ut av E28n:) Passer fint til årsmoden på bilen min det så, sent 87mod, første reg januar 88:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bli no skruving att igjen imorra;) Ingen treff.. Fristelsen til å stappe på turbo stæsjet ble for stor med det samme;P Så nå er man godt igang gitt... Får vel i motoren imorgen tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo saken skar seg litt pga noen manglende el deler. Så gml motor med nytt svinghjul osv og kasse er satt inn, men må bygge nytt girkasse feste samt forlenge mellomakslingen og gir overføringen litt, så blir det i boks. Jeg vet egentlig ikke helt standen på kassen jeg setter inn nå, men den virket tight og fin, hittil iallefall. Hvordan alt blir, firnner man ikke ut før oppstart:) Har også begynt å samle inn deler til eksos, flenser osv.. blir endel sveising gitt, men det er bare kose arbeid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja igår ble motoren tatt ut, sendes til Oslo idag.. En annen 535i blir vel tatt ut om ikke så lenge av en annen bil, håper på å få satt i denne iløpet av uken, og få kjerra kjørbar igjen.

Spylte bilen under igår, og fikk fram mye av den orginale pene body shotsen, og bilen er bemerkelsesverdig rustfri under.. Men skal rengjøre mer etterhvert, og lakkere...

Jeg og noen kompiser har også iløpet av uken fått tak i eget passe stort verksted, og da blir mye mer gjort etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hentet M5 understellet etc idag, ligget i en uke, men fikk ikke hentet det før idag. Skal legge ut bilder senere.

Skal bli nye bremseskiver og klosser, og dempere, kanskje senkesett. Alt skal sandblåsest og lakkerest.

Hva slags "farge" ? Svart eller noe tøft? Hva slags farge på caliperne?...

Hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...