Gå til innhold

Lakksprøyte. Erfaringer?


 Share

Anbefalte innlegg

Kommer nå an på åssen lakk du skal bruke da.. Å siden det er ei biltema sprøyte det er snakk om, lurer jeg på om det er benga du skal sprute med? :P

tynn den 10% med white sprite :D (sier billakkereren å sjemmes litt ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sprøyta er vel ikke den som jeg ville ha lakkert en bil utvendig med. Gir ett dårlig sprøytebilde.. mener jeg da.

Nå skal det si at jeg bruker denne sprøyta til invendig lakkering, epoxy og grunning.

Skal det lakkeres utvendig ville jeg ha gått for noe bedre (les:dyrere), selv bruker jeg DeVilbiss og er kjempefornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det en bilcross bil eller noe annes som ikke trenger no særlig finnish går den sikkert å bruke :D Har ikke prøvd selv, men hører folk klager på sprøyterbilde, at den ikke knuser lakken og sånn.

Har selv 2 sata digital sprøyter og er veldig fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den var bra jeg, men nå er ikke jeg en perfeksjonist det som er genialt er at når du er ferdig kan du bare kaste sprøyta den koster jo ingenting selv har jeg 3 nye sprøyter i hylla :D

HE-HE, genialt :lol:

Og azeton er vel tilnærmet det jeg stod og epoksylakket verkstedgulv med sammen med en løsemiddelskadd medarbeider som ble helt rød i try net og mente jeg bare skulle gå hjem skulle han lakke resten....

Da hadde jeg stått og rulla på samme kvadraten lenge....

Og han brukte opp de 5 literne med tynner fra lakkspesialisten den natta.

Men gulvet er bra ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo høre med lakkverkstede om dem har noen sprøyter de skal kaste? Var å hørte når jeg gikk på ungd skolen eller noe slikt, å fikk en DeVilbiss sprøyte der, som funker den dag idag :D

Men fant noe på bilforumet jeg ;)

"Den bruker ganske lite luft, og sprøyter veldig jevnt!!! Kjempefornøyd!!

Men det er et problem med den, det er at pakningen der som lakken blandes med luft, tåler ikke så godt tynner!!!

Det er kjempedumt!!!! Men det kan hende a det kan gå bra hvis du bruker en "rolig" tynner...?

Vi merket ikke noe når vi la fargen, men jeg vasket med tynneren til Biltema, ettersom den er rimelig, og den er ganske sterk....

Vi rakk å legge både farge og klarlakk på en god del før den "ble borte".

Vi kommer til å kjøpe fler, ettersom den koster kun 249,-.

Håper de fikser den pakningen jeg....."

Gå får den sprøyta, men husk å gjør grunnarbeide godt så blir nok resultatet godt nok til banebil å litt til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...