jolly Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Hei. Har en merkelig knirkelyd i venstre forhjul når jeg bremser. Litt sving til høyre og brems , så blir det det verre. Litt vibrasjon ved brems , men er nesten 100% sikker på at det er kast i Nankang driten som gjør det. Når bilen står helt stille , og jeg pumper med pedalen , så knirker det også. I till. så kjenner jeg det litt i ratt og på pedal til tider som om noe er løst ! Tok av hjulet i går og sjekket , men alt kjentes tight og fint ut. (Bilen hang på jekk på venstre side). Merker ingenting når jeg har litt fart (30 km/t). Hva kan dette være. Hvilke stag kan det være . Er det snekka som har fått seg en knekk ? Hadde vært kjekt med litt hjelp..
jolly Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 Høres ut som om knirkelyden kommer fra kalipper'n eller klossene. Ihvertfall i den "klasen" som er trykt ned på skiva Tips ?
lefty293 Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Hei. Har en merkelig knirkelyd i venstre forhjul når jeg bremser. Litt sving til høyre og brems , så blir det det verre. Litt vibrasjon ved brems , men er nesten 100% sikker på at det er kast i Nankang driten som gjør det.Når bilen står helt stille , og jeg pumper med pedalen , så knirker det også. I till. så kjenner jeg det litt i ratt og på pedal til tider som om noe er løst ! Tok av hjulet i går og sjekket , men alt kjentes tight og fint ut. (Bilen hang på jekk på venstre side). Merker ingenting når jeg har litt fart (30 km/t). Hva kan dette være. Hvilke stag kan det være . Er det snekka som har fått seg en knekk ? Hadde vært kjekt med litt hjelp.. Fant du feilen?
jolly Skrevet Desember 30, 2008 Forfatter Skrevet Desember 30, 2008 Hei. Det høres veldig rart ut , men det var borte en lang stund for så å komme tilbake. Hadde på litt rensestoff og det kunne høres ut som om det forsvant. Nå er det imidlertid kommet tilbake omtrent samtidig som Nakang dekkene ble satt på. Kan det være bremsebelegget på klossene altså , som kan forårsake slikt. Det er ikke klosser av beste kvalitet som er på , det vet jeg.
lefty293 Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Belegget lå løst inne i bremsecaliperen hos meg!
nimitz Skrevet Desember 30, 2008 Skrevet Desember 30, 2008 Hei. Det høres veldig rart ut , men det var borte en lang stund for så å komme tilbake. Hadde på litt rensestoff og det kunne høres ut som om det forsvant. Nå er det imidlertid kommet tilbake omtrent samtidig som Nakang dekkene ble satt på.Kan det være bremsebelegget på klossene altså , som kan forårsake slikt. Det er ikke klosser av beste kvalitet som er på , det vet jeg. Jallabremseklosser og Nankang dekk?? Da er det vel bare BMW logoen fremme som forteller at du kjører en skikkelig bil. Er resten hesjestreng og racingtape
jolly Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 På seg selv kjenner man andre er det noe som heter.........mr.nimitz. Bilen(e) er faktisk bra nok for meg. Men på denne så har jeg slitt med akkurat dette problemet. Jeg trodde ikke at slike ting skulle beskrive resten av bilen. Dårlige dekk og dårlige bremseklosser er altså nok til å kunne fortelle at bilen såvidt henger sammen. Forutinntatt forstå seg påer med liten evne til å sette seg inn i andres spørsmål og problemstillinger , og uten å kunne svare konstruktivt og relevant i forhold til det det blir spurt om.
DanH Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 Hadde det på min den siste e39 . Var mange forskjellige forslag til løsning fra norske verksteder. Alt fra dempere til bremser. De reparerte i Tyskalnd, og der var feilen servosnekke. De sa det med en gang, og det stemte. Risting og knirking forsvant, og turen hjem på Autobahn ble en fornøyelse.
jolly Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Ok. Har akkurat skifta servopumpa , så det kan jo hende at snekka har tatt kvelden også. Forresten , er det tannstangen du mener når du sier servosnekke ? Takk for tips og godt nyttår.
nimitz Skrevet Desember 31, 2008 Skrevet Desember 31, 2008 På seg selv kjenner man andre er det noe som heter.........mr.nimitz.Bilen(e) er faktisk bra nok for meg. Men på denne så har jeg slitt med akkurat dette problemet. Jeg trodde ikke at slike ting skulle beskrive resten av bilen. Dårlige dekk og dårlige bremseklosser er altså nok til å kunne fortelle at bilen såvidt henger sammen. Forutinntatt forstå seg påer med liten evne til å sette seg inn i andres spørsmål og problemstillinger , og uten å kunne svare konstruktivt og relevant i forhold til det det blir spurt om. Sorry, det var ikke sådan ment. Greide ikke og dy meg men jeg skulle self holdt kjeft. En fleip som jeg håpet du så ironien i. Skal ikke skjen igjen.
jolly Skrevet Desember 31, 2008 Forfatter Skrevet Desember 31, 2008 Godtar den nimitz. Godt Nytt År !
jolly Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 Servo snekke på en E39. Hvem - hva - hvor ? Er det hjelpesnekke som menes ? Dette har jeg ikke vært borti på en E39 før , så derfor spør jeg.
DanH Skrevet Januar 4, 2009 Skrevet Januar 4, 2009 Jolly. Joda. du har rett. Fikk byttet den i Hamburg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå