Haakon 325 Skrevet Mars 10, 2008 Share Skrevet Mars 10, 2008 Som overskriften sier, så har jeg altså en 325 ix fra 1988,og det er så og si umulig å få den til å bruke mindre enn 2liter på mila..Hva kan det komme av? ettersom den får litt druknetendenser hvis man lar den falle veldig langt ned på lurtall og så gir gass,og det lukter noe så alvorlig bensin av eksosen på den, så tror jeg det kan være LMM eller LambdaSonden som er sliten..eller begge..noen som kan hjelpe meg med noe mer eller hva jeg bør sjekke? Og er ny LMM og lambdasond dyrt og vanskelig å bytte? takker for all hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 10, 2008 Share Skrevet Mars 10, 2008 Lambda virker bare på tomgang så kanskje lmm eller tempsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Mars 10, 2008 Share Skrevet Mars 10, 2008 Har du prøvd å ta av handbrekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Prøv følgende: -Bytt luftfilter -Bytt termostat slik at motoren jobber med riktig arbeidstemp -Sjekk tempfølere som sitter på termostathuset. Hvis du kobler fra mens motoren går skal du høre foskjell i gangen. Hvis ikke er den defekt. -Rengjør lmm med startgass. Gunnar har laget en fin DIY på dette. -Sjekk tilstand på plugger. Det forteller mye. -Kan også være bensintrykksregulatoren som ikke åpner som dens skal kanskje? Dvs at trykket inn på dysene er høyere enn det burde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Dårlig/gåen lambda = høyt, veldig høyt forbruk.. Lambdaen regulerer luft/bensinblandinga hele tiden når motoren er varm. følg også "joris" sin tråd. Trykk litt lettere på pedalen som sitter helt til høyre , neida her er noe alvorlig galt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå