Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva som skjer her:

Bilen bruker kjøleveske, MEN når motor stenges av etter kjøring er det trykk i systemet :shock: ! Jeg kan vente i lengre tid med og åpne lokket på ekspansjonstanken, og da er det trykk der :? . Godt trykk. Men hvis det er lekasje i motor el noe annet sted, burde ikke trykket oxo lekke her?? Skjønner ikke helt dette her jeg. Ser ingen lekksje noe sted heller men kan virke som det er litt hvit eksos noen ganger når det ikke er synelig eksos på andre biler.

Noen som har gode forlsag her?

Dreier seg om en m20b25

Skrevet

Hvor mye/ofte etterfyller du da? Hvis det er en liten lekkasje er den ofte vanskelig å finne ja. Hadde det vært toppakninga skulle du vel fått et veldig trykk i kjølesystemet, nok til å sprenge slanger/radiator.. Motoren min svetter litt ved gasspjeldet, vanskelig å se men nok til at jeg må etterfylle litt.

Husk å etterfylle/sjekke frostvæske, viktig!

Skrevet

men har du fotrsatt trykk i kjølesystemet etter at bilen har stoppet da?

Etterfyller annenværdag, nesten hele eksp,tanken. Kommer litt an på om jeg har kjørt langt/mye

Skrevet

hadde samme problem på min 352, måtte fylle etter hele tiden..men min røyk det noe jevli hvit ut av!! fant ut hva det var når jeg fikk av toppen, STOR sprekk! 8høvdinger for ny topp! surt...

Skrevet

Bimmersimen: men hadde du fortsatt trykk i kjølesystemet etter a bilen var stoppet?

krOlle:sjekket oljelokket, er ikke så ille der. Ikke grått og jævlig, dessutenblir det ikke høyere nivå på pinnen. Er egentlig mye som forsvinner så den skulle jo rendt over snart. Skjønner faen ikke dette her ass

Skrevet

husker jeg faktisk ikke, men tror ikke trykke i slangene blir borte så mye fortere om du har sprekk... men få den inn på verksted så du for satt trykk på motoren så finner du fort ut hva det er, det jorde jeg å da boblet det(nesten sprutet) ut av påfyllinga.

Skrevet

kjør litt hardt ei eit par minutter, stopp en plass der det er tørt, så ser du fort om det renner vatn nokken plass...

Skrevet

Tørt ja, har det faen meg regna i votter og vintre her. Så en tørr plass er ikke lett og finne, får bar vente litt til til sola kankje dukker opp. Men kan noen forklare meg hvorfor det fortsatt er trykk i systemet hvis det er innvendig el utvendig lekasje? Jeg vil jo tro at dette oxo forsvinner sammen med væska??

Skrevet

Det er 99% sikkert at det er toppakningen din. Jeg hadde helt likt problem som deg på M5'n min. Den var det trykk i ekspansjonstanken etter jeg hadde stoppet motoren,i mange timer etterpå. Det kom ikke noe hvit røyk eller noe på den. Bare litt ekstra når jeg startet den. Bilen funket som ingenting var galt,og tempen holdt seg normalt. Så det er nok desverre toppakning. Du forklarer iallefall samme problem som jeg hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...