spz Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Hey, Det lekker fra mitt oljefilterhus på 2000 318i E46'en min, og ifølge mekanikeren er dette et relativt vanlig problem på disse bilene. De har tidligere på aandre biler også forsøkt, uten særlig hell, å bytte bare O-ringen i huset men som oftest må hele greia byttes ut. Ingen katastrofe og ikke så altfor dyrt, men jeg lurte på om flere her har opplevd det samme? Eventuellt kan det være en grei pekepinn for de som lekker olje og lurer på hva som er gale - da er det bare å få på litt avfetting på motoren der det er samlet seg olje og spyle litt. Etter litt kjøring da vil det piple ut litt fersk olje fra filterhuset om det er der problemet ligger.
Bonden Skrevet Mars 11, 2008 Skrevet Mars 11, 2008 Du bør bytte komplett hus som di sier, har selv byttet flere ganger på ulike biler .Det er litt demontering så du ønsker ikke å gjøre det flere ganger for å spare noen kroner ved bare å bytte o ringen.
spz Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Okei, får ikke levert inn bilen før 9. april men har litt olje liggende som nok skal holde frem til da - det lekker jo ikke så fryktelig mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå