Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer det ikke b25 toppen på b20 blokka og b20 topp på b25? Mener å ha lest att det er noen som har brukt b20 topp som er max portet på et turbo proskjekt med b25 blokk med dieselveiv, 320 råder å kat stempel 88->

Mulig jeg tar feil :roll:

Skrevet

Eg trudde den 535 toppen var ein m20 topp eg. Det e jo fra ein 89 mod. Men eg ska innrømma at eg har ikkje noe særlig peiling på akkuratt det derre m20b20 osv greiene. Vet barra at det e m20b20 eg har i min. Noen som kan forklare meg de forskjellige typene i samme slengen?

Skrevet

Flere innspill?

Selv mener jeg etter å ha holdt på med motorene osv at det stemmer dårlig med TP, ventilstørrelse, kammer osv.

Men selvfølgelig: går an å skru på/den vil passe....

Skrevet

Husker ikke alle data i farten.

Men ligger steinfin topp på autopower til B20 som sikkert blir billigere.

Det er mye å ta hensyn til for å få et ok oppsett, bla kammer (forbrenning), og jeg personlig ville ikke byttet til en topp fra B25.

Får jeg tid kan jeg legge ut hvorfor jeg mener det :D

Skrevet

Toppen i første innlegg passer ikke, ferdig med det. Den tilhører en M30 motor.

Det du sier til slutt her Astri, slik jeg forstår det tenker du på og øke slagvolum. Slagvolum, det er ett forhold man får ved og bruke en enkel liten formel; 3,14¤radius¤radius¤slaglengde¤antall sylindre=volum. . Radius=radius på stempel

Slaglengde = hvor langt stempelet går.

Du kan øke radiusen på stempel (større stempel med andre ord) eller du kan øke hvor langt stempelet går. Begge vil øke slagvolumet. For og si det enkelt og greit.. Du kan øke begge og vil da få ytterligere økning av slagvolum. Er ett utvalg av veiver (så du får økt slaglengden) ifra Koed. Stempel i større størrelse er noe man kan få ifra USA f.eks , PPF har vel de og. (Du må da og borre opp blokken selvfølgelig :) )

Edit; Max er dog ett relativt ord :P hehe

Ved slike endringer kan det være lurt og foreta noen "justeringer" på toppen :)

Billigere alternativ hvis du vil ha mer guffe.. Få fatt på en M20B25 Eller en M50B20 motor. (sistnevnte er ett bedre alternativ for E34 spør du meg). Er ett hav av muligheter, spørs bare hvor mye penger du vil legge i en M20B20.

Skrevet

mbkomfort: Nei, eg gjør kje det, men lure bara litt på ka muligheter eg har med motoren min for å få litt mer guff uten å måtte skifte jeile sulamitten.

Fliiid: Takk for langt svar. (men eg forsto kje så møkje av alt det egentlig. *blond?*) :D

Ka e forskjellen på ein m50b20 og en m20b20 da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...