mart90 Skrevet Mars 11, 2008 Share Skrevet Mars 11, 2008 Hei. Dagen har snart kommet da jeg skal kjøpe min første bil, og har da sett meg ut en e46. Har da noen spørsmål angående denne bilen:) 1: Er det noe viktig jeg bør tenke på før jeg kjøper den, noen tips? 2: Essensiell styling, freshe bilen opp litt? 3: Bilstereoen, er den god nok fra før? Hva kan jeg gjøre med den? SKAL koble til iPhone Håper noen gidder å hjelpe meg litt på vei:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Mars 12, 2008 Share Skrevet Mars 12, 2008 2. M-tech2 gjør seg godt på e46'ene. Begynner å bli litt vel mange av dem etterhvert, så kan med fordel skille seg ut litt å velge noe annet. Mye å velge i her. En side du kan kikke på er www.e46fanatics.com, i showrommet der kan du hente masse ideer til styling. Mange gjennomførte biler der. 3. Er det soundsystem(HK-lydpakke) i den er dette som regel godt nok for de aller aller fleste. Men med originalt oppsett er det heller dårlig. Relativt greit til å være originalt, men ikke noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Spørs jo litt hvilken modell du skal kjøpe. Hvis du skal ha 98\99 modell så må du forhøre deg om bærearmene er byttet da dette var en barnesykdom hos e46 . Disse koster vel rundt 10.000kr å bytte inkl. arbeid. Så har e46 slitt endel med rust på panser, bakluke og dører? Sensormatten i setet på passasjersetet har også en tendens til å ryke viss den f.eks får et kne ned i sete. Kjedelig utgift på 3000kr. Og sjekk at bilen er vibrasjonsfri... dette kan noen ganger være noe drit å bli kvitt. Kan jo selfølgelig bare være avbalansering. På min gamle hadde jeg vibrasjon i rundt 80-90, prøvde forskjellige felger,dekk men ble bare litt bedre. Så byttet jeg bærearmsforingene og ble kvitt det helt til jeg kom opp i rundt 120. Kan jo kanskje tyde på noen foringer bak. Men det kan fort bli dyrt viss det ikke e avbalanseringen det er noe gale med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mars 14, 2008 Share Skrevet Mars 14, 2008 Låner tråden litt jeg bare hvis det er greit Noen som kan fortelle litt om svakheter på e46 facelift som man bør være obs på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mars 15, 2008 Share Skrevet Mars 15, 2008 rust i panser, dører og bakluke ja! Jeg har hatt alt sammen på min!!! Fikset alt når bilen ble hellakkert! men... Nå har jeg jaggu fått en boble i forskjermen og!! Bilen har gått 117.000 og er en 99 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet Mars 16, 2008 Share Skrevet Mars 16, 2008 rust i panser, dører og bakluke ja!Jeg har hatt alt sammen på min!!! Fikset alt når bilen ble hellakkert! men... Nå har jeg jaggu fått en boble i forskjermen og!! Bilen har gått 117.000 og er en 99 modell. Det varierer jo fra bil til bil da.. har en 00 modell som har gått 130.000, og det er ikke spor av rust på den! kommer vel litt ann på om den har stått i garasje osv.osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mars 16, 2008 Share Skrevet Mars 16, 2008 På facelift utgavene så har såvidt jeg vet, rust probleme på panser og bagasjelokk blitt utbedret. mart90: Du kan jo alltids få kjøpt min, men den er kanskje ikke helt hva du er på utkikk etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsmor Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Har en E46 touring 2002-modell... Kjøpte den i fjor sommer. Bilen ser veldig godt holdt ut og/men stått mye i garasje... der var det rust på alle fire dører, panser og bakluke. Alt ble tatt på garanti i høst. Så det kan være greit å ta en ekstra titt, og eventuelt sjekke om det er innenfor garantiperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå