2001e46coupe Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Ligger et firma i Skien som heter Tuff-kote-dinol. Har hatt både mine og pappas biler her og er godt fornøyd, virker veldig slitesterkt. I tillegg er det jo bare en kort svipp fra Larvik. Hovedside http://www.dinitrol.no/index.html Avd. Skien http://www.dinitrol.no/Skien.html
///Magnus Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Takk for svar alle sammen. Ringer og sjekker litt idag.
rel0ad Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 har en e46 98 model som jeg tenkte å tectylere, det er vel ingen dum idè? for det er jo ingen "ny" bil?
///Magnus Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Om du refererer til det Ballder sier, så blir det feil. Ny bil: Tectyl Gammel bil: Olje En 10 år gammel bil har nok noe tidlige stadier rust under der, og sånn jeg har forstått det, er det naturlig nok ikke heldig å tectylere på rust.
rel0ad Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 så det jeg må gjøre er å vaske bilen helt rein under å se om det er noe rust, for så å tectylere om den er fin under?
///Magnus Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Japp. Evt få et tectyleringssted til å vurdere.
rel0ad Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 tenkte å gjøre det selv:) derfor jeg spørr å graver litt:)
///Magnus Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Da blir det oljebehandling hos Vestfold Antirust iløpet av ganske snart for min del. Det er jo forhåpentligvis ikke noe rust under der, men den er jo ikke ny, så noe overflaterust/-korrosjon er det nok, derfor tror jeg olje er det beste alternativet.
Ballder Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Kan se om jeg får tak i et tlf. nummer til plassen i på Hortensveien, om det er av intr. da jeg jobber rett i nærheten i disse dager. Vestfold Antirust . Takk.
Ballder Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Da blir det oljebehandling hos Vestfold Antirust iløpet av ganske snart for min del. Det er jo forhåpentligvis ikke noe rust under der, men den er jo ikke ny, så noe overflaterust/-korrosjon er det nok, derfor tror jeg olje er det beste alternativet. Personlig så mener jeg det er et godt valg, men husk. Jeg er ingen guru på noe som helst, og en del av mine utsagn er basert på egne og andres håndfaste erfaringer. Altså ikke ting jeg har hørt om fra noen som har hørt om det. Jeg selv har hatt alt fra vrak biler til litt dyrere M5, så spekteret for olje mot rust er nok dekket og utprøvd i mitt tilfelle. Har selv brukt alt fra linolje til sagkjede olje med positive utfall, så denne oljen dem bruker hos Vestfold Antirust, inkludert deres noe mer seriøse påføringsmetoder enn mine, vil nok gjøre det til et godt og prevantivt valg mot rust. Lykke til med et godt bilhold videre.
Hyggmaister Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Hm. Er 100% enig i å ALDRI tectylere over rust, dette gjør bare ting værre enn det var. På den annen side vil jeg vel egentlig påstå at det aller beste å gjøre er å fullstendig rense understellet for rust, for å så tectylere? At det blir et rimelig heftig prosjekt, uansett om en ikke tror det er så mye rust under bilen, er en helt annen sak!
Sir Hofstad Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Da blir det oljebehandling hos Vestfold Antirust iløpet av ganske snart for min del. Det er jo forhåpentligvis ikke noe rust under der, men den er jo ikke ny, så noe overflaterust/-korrosjon er det nok, derfor tror jeg olje er det beste alternativet. Personlig så mener jeg det er et godt valg, men husk. Jeg er ingen guru på noe som helst, og en del av mine utsagn er basert på egne og andres håndfaste erfaringer. Altså ikke ting jeg har hørt om fra noen som har hørt om det. Jeg selv har hatt alt fra vrak biler til litt dyrere M5, så spekteret for olje mot rust er nok dekket og utprøvd i mitt tilfelle. Har selv brukt alt fra linolje til sagkjede olje med positive utfall, så denne oljen dem bruker hos Vestfold Antirust, inkludert deres noe mer seriøse påføringsmetoder enn mine, vil nok gjøre det til et godt og prevantivt valg mot rust. Lykke til med et godt bilhold videre. Og enig igjen... Opplevd i praksis "nytectylerte" gamle biler som over en vinter manglet mye i rammevanger osv. Og som Ballder er mine uttalelser basert på erfaring. Har drevet å blandet div smøremidler for påføring, men vet ikke helt om det hadde ønsket effekt. Det jeg så med Reginol var at noen minutter etter påføring kom fuktigheten som lå oppi understellet ut og la seg som perler utenpå oljen, og det gjorde det ikke med alt det andre jeg prøvde. Og så gikk det an å løsne alt på understellet etter å ha vært en sesong på salt...
Steffan C Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Jeg har hatt Touringen hos Vestfold Antirust to ganger! Helt umulig for meg nå, og si hvor mange ekstra år bilen har fått etter behandlingene. Men er meget fornøyd med den jobben de har gjort, og at de vet hva de driver med! Det var borring, sprøyting av olje & plugging de fleste plasser som kan generere kondens. Og tror ikke det var en liten krik eller krok under bilen som ikke ble sprøytet med olje . Men husk at det drypper ganske godt av bilen i flere dager etterpå Magnus!
///Magnus Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Skrevet Mars 13, 2008 Ja, da får jeg la vær å ha den i senga et par dager da...
Steffan C Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Ja, da får jeg la vær å ha den i senga et par dager da... Ja, skjønner at det ikke blir lett! Men du får gi a en skikkelig polering etterpå... .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå