Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på å bytte clutch på min 318is... er litt lei av at den slurer hver gang jeg akser og skal hive denj i gir og akse ut litt........ noen som her noe å anbefale??? Sinterclutch eller holder det med vanlig clutch?? vurderer turbokonvertering på den da...

• 4 weeks later...
Skrevet

Det er et sant helvette på de motorene... Drive og skifter clutch på min nå, og det værste med hele greia er at deter muttere bak på starteren... Og de ligger klin oppi i innsuget, jeg vil annbefale å skru av innsuget (husk nye pakninger) for da slipper du bedre til å holde mutterene på baksida, slik at de ikke går rundt når du skrur.... Ellers er det enkelt :)

Skrevet
Det er et sant helvette på de motorene... Drive og skifter clutch på min nå, og det værste med hele greia er at deter muttere bak på starteren... Og de ligger klin oppi i innsuget, jeg vil annbefale å skru av innsuget (husk nye pakninger) for da slipper du bedre til å holde mutterene på baksida, slik at de ikke går rundt når du skrur.... Ellers er det enkelt :)

Støtter deg! heldigvis går det jo fort å få av innsuget!

Tar du ikke av innsuget blir du å slite med to bolter i øverkant, i tillegg kan du slite med å få startmotoren helt på plass.... Du vil faktisk spare tid på å ta av innsuget...tro meg!

Skrevet

Det Går trenger ikke demontere noe. må bare ha verkøy med vinkler på. :wink:

Skrevet
lurer på det samme...

låner litt tråden din, vist du har noe imot de send en pm så skal jeg slette den :wink:

sjekket litt... Bmw i ålesund skulle ha ca 8000 for jobben, mens et sjekkpunkt verksted skulle ha 5000

Skrevet

Det Går trenger ikke demontere noe. må bare ha verkøy med vinkler på. :wink:

Lurer svært på hvordan du klarer å holde den mutteren som er helt oppe bakom startmotoren når du skal skru sammen greia?? Går greit å skru av med MYE knoting, men å få det på er mye værre.

Skrevet

Må være smart å tenke smart. byttet på min , og siden jeg klarte det. er det nok ikke umulig. byttet faktisk starteren og da.

• 1 month later...
Skrevet
Må være smart å tenke smart. byttet på min , og siden jeg klarte det. er det nok ikke umulig. byttet faktisk starteren og da.

enig her med dirtydicky. faktisk ganske "enkelt" om en bare har erfaring. å skru av innsug blir mer arbeid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...