im-blue Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Godag! Har en bmw e36 318is. Har merka at i vinter har den hatt endel hvit røyk fra eksosen, selv når bilen er varm. Men ser ut til at dette har fart bort når det begynner å bli litt varmere i været Men, jeg kan ikke se at det har kommet olje i kjølvannet, det ser helt klart ut. Og på peilepinnen er oljen også helt fin. når jeg åpner påfyllingslokket til olja ser det jo også relativt bra ut, er ikke noe hvitt belegg eller noe på delene. Men tok en dråpe olje på fingeren og den såg ut til å være grå striper i oljen, det var også litt,ikke mye grått belegg på selve toppa. Er det sikkert at toppen er fucked? Eller har jeg bare blitt paranoid. har ikke noe tempratur probelm med bilen, varmeaparat funker og bilen blir ikke overophetet. Bilen bruker litt olje, dvs fra max på peilepinnen til min på ca 10 000km, så dette er jo ikke noe i det heletatt nesten. Hva koster det å bytte topp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Helt normalt med hvit røyk når det er litt kald ute(varm eksos som kondenserer i kald luft), og det hvite skummet i lokket er også helt normalt, spesielt hvis man har mange småturer. Kjør deg en langtur og få bilen god og varm, så skal du se at "skummet" blir borte.. Så slapp av,toppen din er nok helt fin den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im-blue Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2008 så utrolig bra å høre!!! har blitt mye småkjørt, hver dag kjører jeg til og fra jobb, det er vel ca 5min by kjøring hver vei. hadde en opel engang der toppen tok kvelden, å når jeg såg at den dråpen med olje var grå var det som et flash back til den tiden takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im-blue Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2008 hm, men hvorfor kommer det så mye røyk av motoren?? bilen kan være varm, og ha blitt kjørt lenge, men fortsatt kommer det endel hvit røyk... Normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiann Skrevet Mars 15, 2008 Share Skrevet Mars 15, 2008 slapp av du nå (,") dette er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Mars 15, 2008 Share Skrevet Mars 15, 2008 hm, men hvorfor kommer det så mye røyk av motoren??bilen kan være varm, og ha blitt kjørt lenge, men fortsatt kommer det endel hvit røyk... Normalt? Som sagt, når varm luft (eksosen) møter kald luft blir det kondens, altså hvit røyk..!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 15, 2008 Share Skrevet Mars 15, 2008 Ro ned gutta. Husker dere ikke deres første nerver? Alle starter en plass og det er bare og svare ordentlig så går allting bra. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå