Gå til innhold

Takluke-trekk i e36, hvordan ta ut?

G-RACING
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Skal hjelpe min bror med å konvertere til sort taktrekk, i sin e36 sedan, til helgen. Tenkte jeg skulle høre om der var noen triks på hvordan man får ut selve takluke-trekket på enklest mulig måte.

Noen som har gjort dette?

Mye arbeid?

Må man ned med hele takluke rammen (mekanismen) til takluken under trekket for å få dette fikset?

På forhånd, stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du lagde denne tråden.

Mitt takluketrekk ligger langt baki der :(

Så trenger litt "hjelp" til å få det ut på en ordentlig måte.

Noe som må fjernes før man tar ut dette trekket, eller er det bare å nappe i vei?

- Da krysser vi fingerne for at vi får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du lagde denne tråden.

Mitt takluketrekk ligger langt baki der :(

Så trenger litt "hjelp" til å få det ut på en ordentlig måte.

Noe som må fjernes før man tar ut dette trekket, eller er det bare å nappe i vei?

- Da krysser vi fingerne for at vi får svar.

Dette problemet hadde min bror også. Tror du kommer til ved å ta av takluke "listen" som ligger mot trekket. Når denne er ute kan du forsiktig strekke en arm innimellom trekk og tak, og dermed dra den tilbake.

Noen som har tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er set svarte taktrekket imontert. Leste en del på linken din, men forstår enda ikke hvordan man skal klare å dra tilbake innertrekket for å komme til de tre 17mm mutrene på luka. Der står at denne er bare til å dra tilbake, men denne satt bomm fast. Jeg løste problemet med å skru ut begge torx skruene på hver side, og senere sette luka i vipp-stilling for å skru ut muttrene i bakkant av luka. Når dette var gjort, er det bare til å løfte ut luken, og trekket kan enkelt skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt en ting her. Hvis takluketrekket deres setter seg fast i bakre stilling, må dere være utrolig forsiktig med å kjøre luka både frem eller bak. Merker dere at ting kiler seg og går tregt, så stopp luka. Jeg hadde (delvis) dette problemet med trekket, men det kom fram igjen sammen med luka. Bare på helt feil plass, og det resulterte i at selve luka ble trykt opp i taket og når den kom ut var den helt oppstripet. Dette var selvfølgelig 1 uke etter lakkering...

Måtte bare få advart dere for det der er ikke noe gøy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha litt vipp på luka for å få dradd trekket litt bakover ettersom det går en tapp ned på hver side av luken som holder trekket i riktig posisjon, og skyver trekket frem og tilbake når man kjører luka bakover og frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...