G-RACING Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Hei folkens! Skal hjelpe min bror med å konvertere til sort taktrekk, i sin e36 sedan, til helgen. Tenkte jeg skulle høre om der var noen triks på hvordan man får ut selve takluke-trekket på enklest mulig måte. Noen som har gjort dette? Mye arbeid? Må man ned med hele takluke rammen (mekanismen) til takluken under trekket for å få dette fikset? På forhånd, stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon318is Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Bra du lagde denne tråden. Mitt takluketrekk ligger langt baki der Så trenger litt "hjelp" til å få det ut på en ordentlig måte. Noe som må fjernes før man tar ut dette trekket, eller er det bare å nappe i vei? - Da krysser vi fingerne for at vi får svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2008 Bra du lagde denne tråden.Mitt takluketrekk ligger langt baki der Så trenger litt "hjelp" til å få det ut på en ordentlig måte. Noe som må fjernes før man tar ut dette trekket, eller er det bare å nappe i vei? - Da krysser vi fingerne for at vi får svar. Dette problemet hadde min bror også. Tror du kommer til ved å ta av takluke "listen" som ligger mot trekket. Når denne er ute kan du forsiktig strekke en arm innimellom trekk og tak, og dermed dra den tilbake. Noen som har tips til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet Mars 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2008 Takker! Da har jeg lesestoff til kvelden:) Så jeg slipper altså å ta ned selve rammen hvor dreneringene er tilkobla?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 13, 2008 Share Skrevet Mars 13, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon318is Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Fikk du det frem? Jeg får det ikke frem og er redd for å ødelegge noe inni der. Noen som har tips? Noe jeg må demontere før jeg kan dra det frem? Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon318is Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet April 7, 2008 Forfatter Share Skrevet April 7, 2008 http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/ Da er set svarte taktrekket imontert. Leste en del på linken din, men forstår enda ikke hvordan man skal klare å dra tilbake innertrekket for å komme til de tre 17mm mutrene på luka. Der står at denne er bare til å dra tilbake, men denne satt bomm fast. Jeg løste problemet med å skru ut begge torx skruene på hver side, og senere sette luka i vipp-stilling for å skru ut muttrene i bakkant av luka. Når dette var gjort, er det bare til å løfte ut luken, og trekket kan enkelt skiftes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Jeg må bare få sagt en ting her. Hvis takluketrekket deres setter seg fast i bakre stilling, må dere være utrolig forsiktig med å kjøre luka både frem eller bak. Merker dere at ting kiler seg og går tregt, så stopp luka. Jeg hadde (delvis) dette problemet med trekket, men det kom fram igjen sammen med luka. Bare på helt feil plass, og det resulterte i at selve luka ble trykt opp i taket og når den kom ut var den helt oppstripet. Dette var selvfølgelig 1 uke etter lakkering... Måtte bare få advart dere for det der er ikke noe gøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon318is Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Takk. Har ikke testet å ta ut hele luka, for jeg har fått vite at jeg må skru ned hele taket, men tester selvfølgelig å ta ut selve luka først. Mvh Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Har demontert for å gjøre en jobb på luka på 325en, og kan godt ta noen bilder. Husker jeg rett må luka kjøres litt tilbake for å få flyttet trekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 Du må ha litt vipp på luka for å få dradd trekket litt bakover ettersom det går en tapp ned på hver side av luken som holder trekket i riktig posisjon, og skyver trekket frem og tilbake når man kjører luka bakover og frem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneJ Skrevet Mai 6, 2008 Share Skrevet Mai 6, 2008 Jeg har nettopp kjøpt en E36 Coupe. Har et problem med luka her.. Taktrekket går bak når jeg lukker luka bakover, men det står i ro når jeg "tilter" luka. Noen tips..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon318is Skrevet Mai 6, 2008 Share Skrevet Mai 6, 2008 Mitt ligger også fortsatt å koser seg baki der. Har ikke fått gjort noe med det for jeg er usikker på hva som må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå