Gjest Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Holder på å slåss med et eksosanlegg.. lurer på om det er ok å bruke vinkelsliper på fremste delen av eksosanlegget? Er det noe eksplosjons/brannfare?
THE WOLF Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 jeg har aldri hatt problemer med det iallefall. I verste fall skrur du det bare av på manifolden.
S.Arnesen Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 hvorfor skulle det være det? Alrdi tenkt noe over det jeg ihvertfall...
Hawkon88 Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 kor lenge det ikke er bensinlekkasje eller noe i nærheten skulle det være trygt..
tribal167 Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Du kan jo bruke brannteppe eller lignende, så slipper du uventet trøbbel
dunderdo Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Det skal mye til for att bensin brenner. Jeg har faktisk skremt folk med å stumpe røyken min i en kopp med bensin ..... skjer ingenting. Har sikkert vert tilsammen flere døgn under en bil å kappa å sveisa. Det har til og med brent i tektylen som er på bensin tanken... Har ikke sagt PANG ennå. Det er så mange som ser/har sett for mye action film fra hollywood.... med PANG, SMELL Å HYLENDE DEKK.... Dette hjernevasker gud å enhver så jeg skjønner skepsisen. Du tar di forhåndsreglene som passer DEG.. Selv har jeg stor trygghet i et lite brannslukkings apperat
|Ole| Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Det skal mye til for att bensin brenner. Jeg har faktisk skremt folk med å stumpe røyken min i en kopp med bensin ..... skjer ingenting. Har sikkert vert tilsammen flere døgn under en bil å kappa å sveisa. Det har til og med brent i tektylen som er på bensin tanken... Har ikke sagt PANG ennå.Det er så mange som ser/har sett for mye action film fra hollywood.... med PANG, SMELL Å HYLENDE DEKK.... Dette hjernevasker gud å enhver så jeg skjønner skepsisen. Du tar di forhåndsreglene som passer DEG.. Selv har jeg stor trygghet i et lite brannslukkings apperat Hehe, nokken er litt modigere enn andre, man bør ta forhånds regler på sånt, men akkurat når det gjelder eksos så er det vel ikkje nokke fare.
Gjest Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Hehe... var bare en bekjent som sveisa noe på en sierra i ei lagerbygning for ei stund tilbake. 10 minutter senere var både sierraen og bygningen i flammer! Så det var igrunn den episoden som satt litt støkk i meg! Men den bilen hadde vel og merke en stor bensinlekkasje:)
Puma Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Er som regel ikke noe problem, som mange her også sier, bare være forsiktig rundt tankåpning, ved lekasje osv. Steder der det er bensin damp, denne som er farlig. God ventilasjon og sunn fornuft i blanding så går nok det helt fint Brukt sveis og vinkelsliper under mange biler uten problem. Pass bare lakk osv for "glør" fra sliperen, de små sponene smelter fort inn i lakk. Men under bilen blir vel dette et minimalt problem
jensemann23 Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 kast sneipen på bakken ved bensinstasjonen, ta ut pistolen fra bilen og slukk røyken med den! Heheh, det vekker oppsikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå