dunderdo Skrevet Mars 13, 2008 Skrevet Mars 13, 2008 Jeg har en m47 motor som er chipet og har rullet 256000km. Den går ennå "fint".... -Den har en rar måte å akselerere på... litt i rykk å napp kan man si. -Bruker i snitt 0.78 liter på mila. -Jeg har målt turbo trykket på den. Det forklarer rykkinga som foregår. fordi jeg ser den går opp til 1.5 bar når turtallet er over 1600rpm og holder seg der i ca 1 sec for å dette ned på 0.8 og da er den der i 1sec og starter å stige sakte mot 1.3-1.4 og dette ned igjen på 0.8 -Jeg tok å skrudde av innsuget å den "slusa" som er koplet til innsuget fra eksosen å der var det fult av koks å olje. Var ganske mye olje der? Bilen ryker ikke når jeg kjører den heller. Motoren bruker ikke mye olje . Dette er noe jeg synes er rart. noen som veit hva som er galt?
dunderdo Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 ???? Er det ingen som skrur diesel sjøl eller setter dere bare bilene inn på verksted? ? ? hhhmmm.. Noen som jobber på et bmw verksted som har vert borti dette?
Bonden Skrevet Mars 14, 2008 Skrevet Mars 14, 2008 Ser ut som du har en M47 tü 2001 mod? 150hk. Det du beskriver minner mye om luftmassemåler problem ,siden bilen din har gått en del har den nok vært byttet før ,sitter da kansje nye typen luftmassemåler der så da slipper du omprogramering ved bytte.OBS ved omprogramering kan et trimmprogram i styreenheten bli borte.Feilen din kan også komme av lekasje i EGR ventil den slipper da turbotrykket ut i eksosmanifolden istedenfor inn i motor. La et bilverksted med god kunskap til bruk av tester ta en analyse så slipper du å kjøpe feil deler.
Bmwfanatic Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 han skriver att han har m47, ikke m47n.. dvs gamle typen med 136hk.. har du funnet noe svar på problemet i allefall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå