Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må jeg forvente å betale for en kompressor bestil derifra med tanke på moms og toll og slikt..

Må jeg betale moms i hele tatt?

Når kompressorn koster 30000,- Kan jeg da slippe unna med porto og en forenklet tollbehandling i tillegg til prisen på kompressorn?

Skrevet

du får ikkje firmaet til å sende som gave, så du må betale moms..Står sikkert i sending regler eller noko sånt på sida deira..Har bestilt fleire ganger frå dei å måtta ha betalt moms..Grei å sikker side:)

Skrevet

hmm... trist. 7500,- i moms da på 30000,- :shock:

men om jeg får noen der borte til å kjøpe det og så sende det som en privat pakke, da går det vel.. om de ikke sjekker pakken grundig i tollen da :roll:

får ta meg en prat med søskenbarnet mitt der borte da tenker jeg :)

Skrevet

Problemet er at du helst vil ha forsikring på en pakke som koster 30tusen. Settes verdien til f.eks. 199kr og pakken forsvinner under transport, da får du bare tilbake 199kr. Litt surt å tape så mye penger hehe

Skrevet

ja det er klart, vet jo egentlig det, men.. hehe..

han får ta med seg kompressorn i kofferten når han kommer hjem neste gang da. Da er det vel flyselskapet som har ansvaret, men det spørs om han gidder å drasse på en stor kompressor når han skal hjem :roll:

Det gjelder det samme om jeg bruker Jetcarrier eller noe sånt også?

Ikke mulig å forsikre en pakke uten at mottakeren må være nødt å "kjøpe" den da?

En pakke er jo ikke verdiløs selv om det er en gave liksom...

Om han skal gi meg et gammelt maleri f.eks. og skal sende det fra USA. Han vil jo gjerne at det skal være forsikret under reisen, men jeg skal jo ikke betale for maleriet. Er jeg pålagt å betale moms på et gammelt maleri bare fordi det skal sendes fra USA til Norge da?

blr ikke helt klok på dette jeg, mulig jeg er helt på jordet :oops:

Skrevet

så lenge det sendes som gave. så kan man forsikre den så mye man vil uten å betale moms.

men du kan rissikere å må betale et forenkletgebyr på 200 krone . men det overlever du nok.

Skrevet

kan ikke si jeg har sett sett fra ESS til 28000,- jeg da :shock:

Det må du fortelle meg hvor jeg finner?

kunne helst tenkt meg ESS med montering ferdig chippa, men mener det fort kommer opp i 45000 - 50000,- jeg?

esstuning.com er jo en grei side, men alt jeg finner til den norske avdelinga er et telefonnr.?!

Skrevet

Da har jeg sett på den amerikanske siden jeg da sikkert. Fant en til 328 der for 5495USD. Da blir det sikkert moms på den prisen også da?

Skrevet

regner med det kommer moms og frakt og toll oppå derigjen ja, så kommer montering og til slutt chipping hos ESS eller tilsvarende..

og kompressorn kommer jo på 30000 før alt det der tas med...

vet ikke hva jeg må ut med for kompltt kompressor og montering hos ESS her til lands jeg?

Må vel ringe dit og høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...