Bjørn 320 Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Hmm...eg er ingen mekanikar, men kva er definisjonen på ein strekkbolt? Betyr det at den blir stramma til den går over fllytegrensa?
andybooy Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Hmm...eg er ingen mekanikar, men kva er definisjonen på ein strekkbolt? Betyr det at den blir stramma til den går over fllytegrensa? vis den strekker seg åver flyte grensa knekker den;) en strekk bolt er slik at når du skrur den inn blir den som en strikk nesten, den blir sterkere og sterkere jo hardere du skrur,(strikke blir stivere og stivere da) men skrur du får mye går den av;) på en måte slik som en strikk om du river for mye i det. så burde brukes nye, er sant som en sa tiliere, de er laga med sikkerhetsmargin, men men den marginen gjelder alle verdier vil jeg påstå slik at boltene KAN brukes igjen, fordi de er laga pittelitt sterkere pga dene sikkerhetsmarginen, men de er jo ikke laga til og brukes igjen, så de er ikke anbefalt å bruke de igjen.
Bjørn 320 Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Sikker? Skal vel ikkje knekke før den blir belasta over bruddgrensa, og flytegrensa ligg vel typisk på 80% (8.8.) eller 90% (12.9) av bruddgrensa? Og alle boltar blir vel stivare / meir strekt desto meir dei blir belasta...er jo logisk det...
Bimmerlars Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Jeg er enig at det går ann å bruke en topplokksbolt om igjen, det var denne 3 gangs regelen jeg reagerte på. Jeg mener nå det at en strekkbolt skifter du når du bytter toppakning. Som sagt før her, spare 300,- på noe så tullete og kanskje måtte gjøre jobben om igjen blir for dumt
conan Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Jeg er enig at det går ann å bruke en topplokksbolt om igjen, det var denne 3 gangs regelen jeg reagerte på. Jeg mener nå det at en strekkbolt skifter du når du bytter toppakning. Som sagt før her, spare 300,- på noe så tullete og kanskje måtte gjøre jobben om igjen blir for dumt Dø, måkke henge deg opp i bagateller Til trådstarter, ja de kan brukes igjen. Men NEI det annbefales ikke. Koster 272 på bilextra og 170 på koed. De pengene er smart og bruke for og si det sånn. PS: slipesettet koster i norge fra 1600 og opp, samme settet koster 398 på koed.dk bare så det er sagt :)
mbkomfort Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Betalte ca tusingen for strekkbolter og toppakn hos Bavaria Haugesund i jan..
Margarus Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Skrevet Mars 25, 2008 slipesett har jeg kjøpt. bolter blir kjøpt i dag takk for info tari kke kjangsen på å bruke di om igjen.
conan Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Det er nok ingen dum ide margarus:) Kast de gamle og sett inn nye:) Hvor kjøpte du slipesettet og hva kostet det om jeg får spørre?? Er jo så stor prisforskjell over alt på det slipesettet...
Bonden Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 BMW anbefaler ALDRIG gjenbruk av strekkbolter i følge verkstedhåndbok.Det er jo opp til hvær enkelt om hva en velger å gjøre utover dette for å spare noen kroner.
conan Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Det er vi alle enige i her tror jeg, Annbefales ikke. Men topicen var jo: KAN jeg bruke de om igjen?? Og svaret er ja, det kan du. Men annbefales IKKE...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå