Ad|oS Skrevet Mars 17, 2008 Skrevet Mars 17, 2008 Da bensinmåleren i bilen min ikke fungerer har jeg selvfølgelig tenkt å skaffe en ny. Siftet bensinpumpa på gamlebilen min, og så at det var en flotør på den. Trodde derfor det var denne som viste bensinnivået. Sjekket GS i dag, og så dette: Bensinpumpe til venstre og måler til høyre. Hvor står måleren egentlig. Pumpa er hvertfall under høyre baksete, så måleren kan vel ikke være så langt unna, eller....? Og hva er egentlig den flotøren som er på pumpa da den tydligvis ikke viser bensinnivå?
Superbeetle Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Det er to målere! Jeg styrte litt med dette, da min måler kuttet ut ifjor.. Byttet først den måleren som står bak førersetet. Dette hjalp ikke. Men etter tips fra en på forumet sjekket jeg pumpen. Jeg er villig til å sette penger på at det er en ledning som har løsnet. Skru ut pumpen å sjekk Det var iallefall feilen på min, og på han som tipset meg sin..
Ad|oS Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Dersom det er noen ledninger fra bensinmumpa trenger man vel ikke skru ut pumpa en gang hehe Bare løfte opp baksetet og se om ledningene sitter som de skal... Om det er til noe hjelp for noen, så virker ikke en del ting på kjørecomputeren, som Range+++. Antar disse også går på tankmåleren, eller pumpa?
336mik Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Kan ikke være til "reserve" lampa den flotøren? Eller om den kutter pumpa ved lite bensin,så den ikke skal varmskjære seg?
Superbeetle Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Ledning inne i pumpen. Er noen ledninger fra kontakten på toppen av pumpen og til potensiometeret inne i pumpen. Er jo dog ikke en del av selve pumpen. jeg ville iallefall skrudd den ut å sjekket. Jeg reparerte dette med en kabelsko og litt loddetinn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå