Sweet_Protec Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Navnet lyder kjent, men jeg synes det er utrolig tåpelig av kjøper å gå tilbake på noe slikt noe da du opplyste om at motoren var ødelagt. Men jeg skjønner hvorfor han ikek ville ha kontrakt som kjøper, siden han sikkert planla og gå tilbake slik. Dumt som selger å ikke skrive kontrakt på det. men uansett verken du som selger kan angre på noe, eller han. uten kontrakt har ingen av dere noe å gå tilbake på... Så du er trygg og han er trygg hehe.. eneste som er kjedelig for han da, er at han aldri vil få pengene tilbake. hehe
conan Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Dette er en du IKKE burde terge for mye,du burde holde enmeget saklig tone i denne saken. Dette burde du ta seriøst. Er dette lissom en fali mann da eller? hehe. Men det jeg lurer på er hva kjøpsummen var på denne motoren?
aloebiz.net Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Dette er en du IKKE burde terge for mye,du burde holde enmeget saklig tone i denne saken. Dette burde du ta seriøst. Skal han liksom gi han tilbake pengene fordi han er "farlig" og kommer med trusler da eller?? Dummeste jeg har hørt.... Nei bare å anmelde han til snuten det...
hauken Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 skulle vært morsomt å høre en kommentar fra kjøper,han har sikkert en helt annen versjon,sånn er de bare....
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Dette er en du IKKE burde terge for mye,du burde holde enmeget saklig tone i denne saken. Dette burde du ta seriøst. Og presisere den kanskje?
Ron Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Det har jeg ikke tenkt til,det var bare ett råd til trådstarter. Ikke alle som liker å få sitt fulle navn lagt ut å hånet på en nettside. synes det er direkte frekt av trådstarter!!
Hawkon88 Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Det har jeg ikke tenkt til,det var bare ett råd til trådstarter.Ikke alle som liker å få sitt fulle navn lagt ut å hånet på en nettside. synes det er direkte frekt av trådstarter!! både og. å hinte med å komme å banke opp pga han selv har vært useriøs- da syns jeg det er greit å legge ut navn. så går ikke andre i fellen med denne personen. hadde han kun mast om å få penger tilbake- pga skaden var så omfattende, og kjøpesum var mye høyere (tilnermet normalpris) og kjøper hadde oppført seg saklig- så syns jeg det ville vært feil å legge ut navn. men som sagt- i denne sammenhengen- så syns jeg det er greit. er jo litt det samme som med team stallander eller hva han heter..
-Anders- Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Nei nå må du betale tilbake trådstarter. Han du solgte bilen(vraket) til er farlig! Dont make me laugh! Kanskje på grensa å legge ut navn men. Dere må nok bare ordne opp i dette selv.
316 Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Dette er nok ingen sak for politiet, da dere verken har muntlig eller skriftelig kontrakt. Det er jo bare en handel mellom dere to, og det er vel egentlig ingen andre enn dere to som har noe med den saken å gjøre. Selvsagt er det latterlig av han å true deg på den måten, men jeg tror du pent kan drite han...
Stephan.s Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Ved trusler ser jeg i allefall ingen problemer med å ta politiet inn i saken hvis du faktisk tror han mener allvor. Jeg hadde en liknende sak med er person her inne, og jeg fikk også etterhvert forespørsel om å ta delen jeg solgte tilbake, noe jeg ikke gikk med på. Uten å gå i deltajer, så var saken ganske så lik din. Jeg kontaktet advokat og passet på at alt av lover var på min side. Jeg kan si som så at hvis beløpet var under kr 1000, så har faktisk ingen av dere en sak, men siden det er en motor så er vel beløpet litt høyere, og saken kan dras til rettssak om en av dere faktisk måtte ønske det MEN, uten kontrakt, og kun muntlig avtale som ble inngått på stedet, og du opplyste all info du hadde om motoren, så har du enkelt og greit alt på ditt tørre. Vær saklig og ha en imøtekommende tone til kjøper. Ta vare på alt han har sendt til deg og/eller ta opp samtaler. Dokumenter så mye som overhode mulig. Vitner kan ha lite å si hvis vitnene er direkte "kamerater" av en av dere. Skulle dette bli en stor sak, pass på holdningen din slik at din troverdighet overgår hans. Utifra det jeg lærte om min sak, så har du mest sannsynligvis "rett" i saken, og bare å glemme det intil vidre. Tar han initiativ til å gjøre noe, kontakt myndigheten.
Stian_B Skrevet Mars 22, 2008 Forfatter Skrevet Mars 22, 2008 kjøpe summen var 5000 kr for motor, girkasse og el nett m hjerne.... den var bygget om til å passe i e30 da dette var en m42 motor fra e36....95mod... nye giroverføringer og totalt ompakket med nye pakninger og simmringer overalt... Så el nettet var koblet om til å passe i e30 kontakt, byttet bunnpanne , motorfester etc... bygget om giroverføringen siden gir kassa var fra e36 også, mye jobbb.... men da de som skulle hente han kom med penger hadde de bare 4500 med seg noe som også er usseriøst... jeg måtte mase på kjøper for at han skulle overføre de siste 500kr.... men uansett jeg kommer nok bare til a la det ligge til intilvidere.... om det skjer noe mer tar jeg heller tak i det da....hehe
wracul Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hmm, har hørt det navnet der før jeg og... lurer på om han der opprinnelig kommer fra stjørdal. hvis det er det, så skal han være rundt 35år nå. Han var en skikkelig bråkmaker før i tiden. Hvis vi snakker om samme mannen da. Det du burde gjøre er å tilby han å kjøpe motoren tilbake for det samme som han ga for den.
aloebiz.net Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hmm, har hørt det navnet der før jeg og... lurer på om han der opprinnelig kommer fra stjørdal. hvis det er det, så skal han være rundt 35år nå. Han var en skikkelig bråkmaker før i tiden. Hvis vi snakker om samme mannen da.Det du burde gjøre er å tilby han å kjøpe motoren tilbake for det samme som han ga for den. Han sa jo at det var noe galt med motoren når han solgte den, men han valgte likevel å kjøpe motoren så hvorfor skal han gjøre det??
wracul Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Skjønner hvor du vil henne aloebiz. Sier bare at det kan være greit å ta varen tilbake noen ganger. dette for å opprettholde seriøsiteten som selger og for å slippe masse bråk når feil kjøper dukker opp. De 5000 får han uansett tilbake om han selger toppen/motoren/elsystemet og den kassa i deler. eller bygger den opp igjen.
Sir Hofstad Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 10000 brukere her inne og sikkert flere med "historikk"... Vet av flere som jeg ikke ville hatt "besøk" av bla annet meg Men går an å oppføre seg som folk, ellers blir det bare barnslig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå