Gå til innhold

Girkassa!?

paulsen86
 Share

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har en Bmw Z3 1.8.. 97 mod.

det er noe virkelig galt med 1.giret mitt! om jeg skal kjøre i gang, satter den i første gir. den spretter ut! uansett!! får bare kjørt i gang i andre gir.

hørt om dette før???

men om jeg kjører, og lyskrysset 100m foran meg blir rødt.. jeg bremser ned, triller sakte frem, setter den i første gir mens jeg triller. og når jeg skal kjøre på grønt da, i første gir, så spretter det ikke ut!! hmmm..

kun når jeg står stille og putter den i første..

noen som kan hjelpe!? :)

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du den inn, og så sprett den ut igjen?

Eller sprett den tilbake før du har fått den skikkeleg inn?

om jeg girer normalt sånn som jeg gjorde før dette problemet skjedde, så spretter den ut. har ikke prøvd å "smelle" den inn hardt, men har prøvd å holde giret i første, men kommer tilbake uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tappepluggen er i bunn og påfyllingen er på siden. Umbrako om jeg ikke husker feil.

Om du vil ha Manual så kan du spørre på BMW. De forteller deg nok hvor dette nøyaktig er. Litt leiting på girkasse, så finner du det nok ; )

Jeg tror kassa er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter litt forhenværende tannpuss her. :D

Kan være at overføringen fra stang til kasse er sliten/ute av justering, slik at du ikke får lagt giret skikklig i inngrep inni kassa, men ikke spør meg noe rundt det. Aner ikke hur overføringene på den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del og erfaring kan det virke som justering.

Får du friet clutchen skikkelig?

Normalt skal du kunne få bilen i gir når den triller men vil gjøre motstand når du tvinger den i gir, når bilen står helt i ro.

Prøv uansett det enkleste først. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...