Hoem Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Skal ta opp fuelrailen på m20'en min for å sjekke om dysene lekker og har derfor noen spørsmål: 1, Skal jeg sette tenningen på hakket før startmotoren slår inn, eller vil det gjøre at dysene også starter å åpne / lukke. 2. Vil pumpen i hele tatt gå på det hakket ? Eer det kanskje best om jeg bare tar og løfter opp fuelrail og kobler 12v. direkte på pumpe ? Forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Pumpen vil gå bare noen sekunder i tilfelle. Skal du sjekke lekkasje kan det være greit å montere manometer for å teste holdetrykk. Evt bare ta opp dyserekka og se om det lekker. Skal du se på dysebilde må du kinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 Okei, det jeg gjør i morgen er å kinne den i noen sekund. Så ta opp fuelrail og se om de lekker! Høres det greit ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Ville tatt den opp, lagt aviser mot toppen og sett om det lakk. Evt kinnet da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 om jeg kinner skal den jo "lekke" ? Da går jo hele hensikten vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Var for å se om ventilene lukket seg korrekt. Og sprøytebilde. Kinner du før du løfter opp er det jo også "bortkastet". Men kan jo gjøre hva du vil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2008 okei, hva skal jeg gjøre da ? Siden bilen har stått lenge uten å vært i gang. Når bilen er i gang går den kjempefint og rolig, men den er vanskelig å starte når den er varm. Det eneste jeg skal er å sjekke om de lekker. Full DIY her nå bortsett fra delen med å ta opp fuelrailen, det kan jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Lambdasensor på din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2008 Har lambdasonde ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Kobl over på bensinpumpe relet, mellom kontakt 30 og 87, da vil pumpa gå og du har trykk på sakene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Sjekket funksjonen på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2008 funksjonen ? Den skal vel bare registrere hvordan eksosen er og gi et signal tilbake til hjerne ? Tror den lå på 0.6-7ohm eller noe slik en gang jeg målte. Om det var hva du tenkte på. Det som er med bilen er at den er tungstartet. Det er ikke noe galt med tenning, eller kompresjon.. Da gjenstår det bare benintilførselen, leste mye her om at det kunne være at dysene lekker, eller at bensintrykkreg. jukser litt. Derfor tester jeg de diverse komponentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå