Makaveli Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 lurer på en ting.. Har en bmw 323ia som er skrudd ca 200000km tilbake på kilometer...har kjørt diagnose men jeg trenger og få det dokumentert .Noen som vet hvor jeg kan dra for og få det dokumetert svart på hvit?
Sir Hofstad Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Hos BMW forhandler eller verksteder med BMW testutstyr. Vet du hva de har brukt for å stille tilbake?
Makaveli Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 er ikke sikker jeg...enste jeg vet 100% er at den er skrudd ca 200000km og jeg er ganske forbanna! Er det no måte jeg kan finne ut av hvordan eller hva som er brukt for og stille tilbake?
MortenK Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Vet ikke om noe, men hvis du har nettopp kjøpt den kan du kreve pengene tilbake og ekstra penger om det kostet deg mye å få hentet den. Trenger bare å finne en ting som ikke stemmer med bilens beskrivelse så kan du kreve penger tilbake
Springsteen Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 hvordan fant du ut at den var skrudd tilbake da?
Sir Hofstad Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 er ikke sikker jeg...enste jeg vet 100% er at den er skrudd ca 200000km og jeg er ganske forbanna!Er det no måte jeg kan finne ut av hvordan eller hva som er brukt for og stille tilbake? Hvordan vet du det, og hva leste du av diagnose, og hvilken diagnose?
Makaveli Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 Hvordan jeg fant det ut ja...Var flere ting som egentlig fikk meg til og tenke meg om... Flere som har hørt på motoren og som sier at den bilen har gått langt... Slitasje på seter osv osv... Er ikke helt sikker hva hvilke diagnose program som ble brukt(var en kompis som hadde diagnose verktøyet) Prøvde også og presse inn trippteller knappen mens jeg vred om tenningen 1 gang så fikk jeg opp 364400 ett eller annet...(det samme som diagnosen viste)det er jo ganske sykt da instrumentet viser 172000 km... Har pratet med dem jeg kjøpte bilen av men dem benekter jo all kjennskap til dette... Det er vell kanskje ikke så rart, om det var jeg som hadde skrudd en bil så hadde jeg også benektet det... Ingen som har vært borti det samme problemet ? og i så tillfellet hvordan gikk det ? '
Bjørn 320 Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Det med at det viste 364400 når du trykte inn knappen samtidig som du skrudde på tenningen har ingen verdens ting med km-stand å gjere. Så viss det er det du begrunnar påstanden din med, er du nok på tynn is
Sir Hofstad Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Grunnen til jeg spurte er fordi vi på forumet har opplevd dette før. Hvis du ikke vet hva du aktiviserer med å starte en speedo-test, eller kan lese diagnosen, er det lett å misforstå. Tror Km er korrekt, men dere har lest av annet enn KM-stand... Den kommer IKKE opp ved å trykke resetknapp og slå på tenning, eller på den diagnosen dere har . Og de som mener de kan høre på motoren hvor langt den har gått har sikkert en 8 eller 9 sans eller noe, DET ER UMULIG...
Springsteen Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... light=test http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... =kilometer Blitt tatt opp uendelig mange ganger dette her.. Hvordan motoren høres ut har nok med hvordan den er tatt vare på å gjøre, samme gjelder nok også seter og generell slitasje. Dette trenger ikke å ha noe med høy km å gjøre.
hagenisse Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Slitasje på seter osv osv... Nå vet ikke jeg hvor slitte seter du mener, men BMW sine seter (spesielt skinn) tåler ikke stort. De blir veldig fort slitt. Sett flere biler med sikker kilometerstand på godt under 100.000 hvor setene absolutt ikke har sett bra ut.
Makaveli Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 hehe...altså når det står km bak så vil jeg tro det er km det betyr..Uansett så ble det kjørt diagnose verktøy som viste dette også( som sagt var ikke jeg som kjørte dette) Hva kommer det av at det da faktisk står km bak da? Ang det med at det er flere som mener bilen har gått langt, jeg er ingen ekspert på "motor lyder" men når mennesker som har skrudd bil og har vært borty mye rart så tar jeg jo det til meg... Om dette er helt på trynet feil så hadde det jo ikke vært bedre enn det
Bjørn 320 Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Det står alltid km bak det talet som kjem opp, slik er instrumentet laga. Du får tru akkurat kva du vil, men du kan jo prøve denne "testen" din i ein heilt tilfeldig E36, og eg skal love deg at km-standen vil ikkje samsvare med "test-tallet" ditt. Før du har tenkt å reklamere mot den tidligare eigaren, bør du vere absolutt sikker i din sak, ikkje komme med saker og ting du trur betyr ditt og datt...
Springsteen Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Det står alltid km bak det talet som kjem opp, slik er instrumentet laga. Du får tru akkurat kva du vil, men du kan jo prøve denne "testen" din i ein heilt tilfeldig E36, og eg skal love deg at km-standen vil ikkje samsvare med "test-tallet" ditt.Før du har tenkt å reklamere mot den tidligare eigaren, bør du vere absolutt sikker i din sak, ikkje komme med saker og ting du trur betyr ditt og datt... Enig! Men men du får tro hva du vil.. Et besøk hos en autorisert BMW-forhandler vil nok også kunne avklare saken..
Makaveli Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 nå vet jeg om 2 andre personer med 3 serie bmw som har kjørt samme test(vri om tenningen mens man holder trippteller knappen inne)Den testen der er det faktisk en mekaniker som har fortalt om.og han jobber på bmw verksted... Og de får da opp akkurat samme km der som bilen har gått...Det får IKKE jeg... Håper jo som sagt at dette er veldig feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå